Číňané jsou na tom podobně, avšak vhodnou akvizici teprve hledají. Lenovo úspěšně prodává notebooky, na trh už dostal také tablety s Androidem a přijdou i s Windows 8. V oblasti telefonů je ale díra. Tvrdí to i šéf společnosti.. Pokud jsou v některém segmentu slabí, nebojí se zvážit možnout akvizici. To se jim vyplatilo už dříve.
Lenovo Thinkpad Tablet s Androidem (naše recenze)
V roce 2005 koupilo Lenovo Group divizi výroby počítačů od IBM, později k tomu přidali německý Medion a část japonského výrobce NEC. Teď už co do prodejů šlapou na paty HP. Podle IDC má Lenovo 14,9% podíl na trhu, zatímco HP už jen 15,5%. Jenže u Lenova prodej počítačů meziročně vzrostl o 25 %, u HP o více než 12 % poklesl. Je možné, že už v třetím nebo čtvrtém kvartálu tohoto roku budeme mít po letech nového krále.
Hnán těmito ambicemi se čínský výrobce oprávněně poohlíží, jak vstoupit mezi smartphony. Koho může koupit? Kromě Applu a Samsungu prakticky kohokoliv. Ostatní značky se dostávají do útlumu. Pro Lenovo by zřejmě ideálním partnerem byly čínské společnosti ZTE nebo Huawei. Rostou nejrychleji ze všech výrobců díky obrovským prodejům androidových zařízení na domácím trhu. V krizi se nachází RIM, LG i HTC. Pro Sony bude mobilní byznys důležitý a Nokia se z problémů také pomalu vyhrabává. Přesto i pět výše zmíněných firem musí mít Lenovo v hledáčku.
Zdroj: Bloomberg