Bohemia Interactive slaví 20 let. Loni prodala hry za 1,5 miliardy korun

19. 3. 2020

Sdílet

Bohemia Interactive Studio vzniklo v roce 1999 bratry Španělovými. Jejich první hra Operace Flashpoint vyšla o dva roky později, ale na jejím enginu pracovali ještě před založením firmy. Za dvacet let vydali několik úspěšných her. Jen za minulý rok prodalo studio 4,5 milionu kopií svých her za 1,5 miliardy korun.

První byla Operace Flashpoint, která simuluje fiktivní válečný konflikt Západu a Sovětského svazu. Ve hře střídavě bojujete za pěšáka, tankistu, pilota a příslušníka speciálních jednotek.

Tip: Na návštěvě v Bohemia Interactive: na unikátním zařízení tu přidávají herním postavám lidské obličeje

Druhou úspěšnou hrou byla Arma z roku 2006, která někdy bývá označována jako nástupce Operace Flashpoint. Na ostrově proti sobě bojují dvě frakce, opět s podporou Západu a Sovětů. Arma 3 hlásí celkem 5,5 milionů prodaných kusů.

bitcoin_skoleni

BohemiaSales2019 Infografika

Minulý rok slavila největší úspěch hra DayZ. V ní hráči hrají roli přeživších mezi „zombíky“ (technicy ale prý nejde o zombie, ale o nakažené). Předlohou lokaci bylo Ústí nad Labem, ve hře však pod jménem Černarus. DayZ se prodalo 1,1 milionů kopií a hru Vigor, která je free-to-play, si vyzkoušely 4 miliony hráčů. Bohemia Interactive sídlí v Mníšku pod Brdy, ale má vývojářská studia i v Praze a v Brně.

zdroj: Bohemia Interactive

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.