Hlavní navigace

Elon Musk připravuje Metro 2.0. Vyražené tunely mají sloužit spíš MHD než autům

12. 3. 2018

Sdílet

Zdroj: Redakce

V dubnu to bude rok, co Elon Musk představil svou novou společnost The Boring Company. Ta vyrábí plamenomety, ale pro lidstvo užitečnějším vynálezem bude nový typ razicích štítů, které budou v podzemí vrtat tunely až desetkrát levněji než dnes.

Tunely měly původně sloužit jako pro automobilovou síť. Musk ukázal efektní video, kterak normální auto přijede na parkovací místo s výtahem, které jej sveze dolů a připojí k elektrické dráze o rychlosti až 200 km/h. Mělo jít o jakési metro pro auta.

Minulý týden však Musk oznámil, že přece jenom chtějí dělat spíš metro pro pěší a cyklisty (plošiny pro auta zůstanou, ale budou mít nižší prioritu). Tunely zůstanou, ale kromě výtahů pro auta by do podzemí zajížděly mikrobusy, tzv. Loopy.

Přepraví najednou 8 až 16 lidí a oproti běžnému metru mají mít tu výhodu, že zastávka zabere jen jedno parkovací místo, ve městě jich tak může být třeba tisíc a dostanou se blíže důležitým zajímavým/důležitým destinacím na povrchu.

CS24

Ani toto video neukazuje, jak bude parkovací místo vypadat, když mikrobus sjede výtahem dolů. Nikde žádné zábradlí ani varování, aby lidé nepadali dolů. Také nejspíš nebude úplně bezpečné, aby lidé v mikrobusu jedoucím rychlostí 200 km/h stáli.

The Boring Company už razí testovací tunely v městě Hawthorne, kde sídlí SpaceX a Tesla Motors. Firma také požádala o povolení k ražbě 10km tunelu pod Los Angeles. Na východním pobřeží chce spojit Washing DC s Baltimorem. Počítá také s propojením letiště O'Haire Airport s centrem Chicaga.