BrandZ: Apple je nejcennější značkou světa. Má hodnotu 185 mld. USD

22. 5. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Společnost Millward Brown už od roku 2006 sestavuje žebříček stovky nejcennějších značek. Hlavními ukazateli BrandZ Top 100 jsou nehmotná jmění, které firmy uvádějí ve svých finančních zprávách, spolu s výsledky průzkumů veřejnosti. Podle této metriky je aktuálně nejcennější značkou Apple s hodnotou přes 185 miliard amerických dolarů.

 

V první sedmičce jsou ale i další společnosti, které Millward Brown řadí do kategorie „Technologie“. Hned druhý je Google, za ním IBM a na sedmém místě pak Microsoft. Mezi tuto silnou skupinu se dostaly jen potravinářské giganty McDonald's, Coca-Cola a americký operátor AT&T. Žádná česká firma se do žebříčku neprobojovala a z těch evropských je nejvýše Vodafone (17. místo, hodnota 39,7 mld. USD).

bitcoin školení listopad 24

Pořadí Značka Hodnota Změna oproti 2012 Kategorie
1. Apple 185,1 mld. USD +1 % technologie
2. Google 113,7 mld. USD +5 % technologie
3. IBM 112,5 mld. USD -3 % technologie
4. McDonald's 90,3 mld. USD -5 % fast food
5. Coca-Cola 75,4 mld. USD +6 % nápoje
6. AT&T 75,5 mld. USD +10 % telekomunikace
7. Microsoft 69,8 mld. USD -9 % technologie
8. Marlboro 69,4 mld. USD -6 % tabákové výrobky
9. VISA 56,0 mld. USD +46 % platební karty
10. China Telecom 55,4 mld. USD +18 % telekomunikace

Zajímavostí je, že mezi největší skokany patří Samsung, který poskočil o 25 míst nahoru, když meziročně o 51 % posílil hodnotu značky na celkových 21,4 mld. USD. Rostl také eBay, značka má cenu 17,7 mld. USD (40% růst) a v žebříčku si polepšila o 17 příček. Jedním z největších propadáků je naopak Facebook, který se v tabulce posunul o 12 místo níže na 31. pozici. Hodnota 21,3 mld. dolarů je o 36 % nižší než loni.

Tato čísla samozřejmě „nic“ neznamenají, jsou to jen virtuální ukazatele, které zohledňují, jak se které firmě daří a jak je vnímá veřejnost. Kompletní výsledky a vizualizace najdete zde.