Alternativní prohlížeč zaměřený na soukromí a vlastní reklamní systém, jímž chce nahradit současný model reklam na webu, stále posiluje. Letos v květnu Brave aktivně používaly 15,4 milionu lidí. Měření proběhlo v období jednoho měsíce. Denně pak Brave používaly 5,3 milionu lidí. Za pár dní to bude rok od vydání verze 1.0 a výrobce se chlubí dalším růstem. Teď už Brave za měsíc aktivně použije 20,5 milionu lidí. Před rokem šlo o 8,7 milionu uživatelů a uživatelek, tj. hovoříme o více než dvojnásobném nárůstu, jakkoli se v absolutních číslech bavíme o pidiprohlížeči. Denně pak prohlížeč použije přes sedm milionů lidí. Loni jich byly miliony tři. Výrobce v uvedených údajích patrně spojuje mobilní i desktopovou variantu Bravu. První testovací veřejné spatřilo světlo světa v zimě 2016.
Pro srovnání, na osobních počítačích měsíčně použije Operu 75 milionů lidí a na mobilech 240 milionů.
„Uživatele kapitalismus dohledu štve a 20 milionů lidí přešlo na Brave, aby zažilo úplně jiný webový ekosystém, jenž umožňuje dobrovolné přihlášení k ekonomice reklam. Vrací jim kontrolu nad prohlížením,” říká Brendan Eich, ředitel a spoluzakladatel Bravu.
Eich si chválí také nárůst reklamního a platebního systému. Milion vydavatelů a jednotlivců tvoří obsah, za který uživatelky a uživatelé platí. Reklamní systém využilo 460 zadavatelů (včetně velkých firem jako Verizon) a dosud v prohlížeči proběhlo 2 245 kampaní. Průměrná proklikovost je 9 %.
Zdroj: Brave