Uživatelé sociální sítě Twitter k té příležitosti vyhrabali několik zajímavých čísel: dostat Curiosity na Mars stálo 2,5 miliardy amerických dolarů a každý občan USA se na něm tak podílel sedmi dolary (kolem 150 Kč). Na válčení přitom Spojené státy vynakládají více než stokrát tolik a londýnský tyjátr vyšel britské daňové poplatníky v přepočtu na 14 miliard dolarů. A tak tweetníci volají: kdyby měla NASA svůj projekt na Kickstarteru, přihodili bychom více.
Sdělení pomohl rozšířit do světa server TechCrunch a hashtag #fundnasa se rychle šíří jak na Twitteru, tak na Google Plus. Kickstarter, jak jeho název napovídá, momentálně slouží pro shánění peněz na dosud neexistující projekty. Na dotaz „NASA“ vyjede jen jediný projekt, a to projekt dokumentárního filmu Jordana Lanhama, který chce zmapovat bledou budoucnost amerického vesmírného programu poté, co dolétaly raketoplány. Chytne se někdo nápadu, na který tolik lidí nadšeně přikyvuje, a založí na výzkum vesmíru veřejnou sbírku? Nebo nadšení opadne a za tři dny už si na Curiosity nikdo nevzpomene?
Závěrem ještě musíme splnit komerční povinnost: pro fanoušky kosmonautiky sestavili naši kolegové speciál Kauzy věnovaný výhradně programu Apollo a v menší míře jeho sovětskému protějšku. Mimo jiné se v něm dočtete, jaké nové technologie využitelné i v jiných oblastech lidské činnosti z programu vzešly.
Zdroj: TechCrunch