Hlavní navigace

Bývalý šéf Motoroly jde do Dropboxu a Lenovo chce s Motorolou rychle uspět

13. 2. 2014

Sdílet

Zdroj: Redakce

Dennis Woodside v Dropboxu nastoupí jako provozní ředitel, píše Wall Street Journal. Muž, který v Googlu pracuje už více než deset let, v posledním roce a půl řídil Motorolu. Tu však letos pohltí Lenovo se svým vlastním vedením. Woodsida by už ve firmě nikdo nepotřeboval, a proto jeho schopnosti zužitkuje rychle rostoucí konkurent Googlu, který pro něj vytvořil novou pozici COO.

 

Woodside má zkušenosti z mobilního byznysu, což je oblast, kterou rozšiřuje také Dropbox. Už to není pouhá služba pro synchronizaci souborů napříč různými zařízeními. To byl jen odrazový můstek. Firma loni pohltila mobilní e-mailový klient Mailbox i s jeho tvůrci a stále čekáme, kde spustí také vlastní poštovní služby. Další akvizicí byla společnost Endorse starající se o nákupy na mobilu. Posledním úlovkem je startup PiCloud nabízející virtualizované superpočítače.

Proč Lenovo kupuje Motorolu
Proč Lenovo kupuje Motorolu

MMF24

A co bude se samotnou Motorolou, kterou Woodside opustí? To naznačuje Lenovo v čerstvé zprávě o finančních výsledcích. Díky akvizici si Lenovo pohlídá pozici tržní trojky v prodeji smartphonů. Chce do mateřské Číny vrátit slavnou značku a naopak rozšířit svou působnost do zbytku světa.

Šéf Lenova Yang Yuanqing pro deník Bloomberg řekl, že špatnou pozici Motoroly chce obrátit během pár měsíců. Lenovo ví, kde šetřit. Může zajistit úspornější výrobu, oseká vývojové a výzkumné oddělení Motoroly, protože už má vlastní. A značkou Motorola olepí mnohem více produktů. Za dob Googlu firma uvedla jen dva „nové“ smartphony Moto X a Moto G.