Srovnávač funguje na velmi jednoduchém principu. Návštěvník nastaví počet provolaných minut a odeslaných SMS za měsíc a srovnávač mu ukáže pro něj nejvýhodnější nabídku od všech tří operátorů. Zákazník si tak dále může vybrat lepší tarif u svého operátora, protože například o něm nevěděl. „Výsledky našeho průzkumu mezi více než 2800 respondenty ukázaly, že 73 procent spotřebitelů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Velké množství rozličných balíčků zákazníky mate,“ upozornila Gáliková.
Stále užívanější variantou se ale bude stávat i metoda „dupnutí si“, ukázat na pobočce (či infolince) výhodnější nabídku u konkurence a pohrozit odchodem. Tato taktika je velmi účinná a lehce potvrzuje domněnku mnoha lidí – operátoři mají ceny vysoce nadsazené a na rozumnou hranici se dostávají až při hrozbě odchodu.
Srovnávač bohužel neumí pracovat s datovými balíčky, jeho výsledky tak pro spoustu lidí nebudou úplné. Na druhou stranu ale zobrazuje různé informace, o kterých běžný člověk nemá moc velké povědomí – tarifikace, délka závazu u operátora, převoditelnost volných minut do dalšího období či automatické prodlužování smlouvy.
Srovnávač můžete vyzkoušet na stránkách dTestu.
Zdroj: Finanční noviny