CCS Insight: Android One selhal, stodolarová hranice se stala běžnou

16. 4. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Firma CCS Insight prozradila, jak si stojí Android One. Což je vůbec první hodnocení ani ne rok staré iniciativy, aspoň pokud si pamatuji. Pro rekapitulaci připomínám, že program Android One byl představen loni v červnudo pohybu uveden v září. Cílem bylo přinést na méně rozvinuté trhy levné smartphony s jistotou aktuálního operačního systému.

Telefony s referenčním designem a systémem pod palcem Googlu se na dospělé trhy skoro nedostaly. Minimálně jeden jsme v Evropě viděli, ale cena byla vzhledem k parametrům překvapivě vysoká. Podle CCS Insight se přes počáteční nadšení ukázalo, že iniciativa měla na trh pouze omezený dopad. Během půl roku v Indii nezpůsobila žádnou velkou senzaci.

Lokální partneři na trh dodali své přístroje, ale ti větší a u nás známější se nyní k projektu staví bez zájmu. Firma výsledek snažení přisuzuje padajícím cenám. Hranice 100 dolarů se podle ní stala běžnější a Android One zapadl. Ani garantovaná doba podpory systému na kupce neměla patřičný účinek. Minimálně pro někoho je to aspoň částečně dobrá zpráva.

 

Jedná se o výrobce, který trh díky úspěchu low-endů zaplavuje trh dalšími low-endy, které jsou si podobné jako vejce vejci. Nehovoříme o nikom jiném něž o Microsoftu. Levné Lumie, případně dlaždicové mobily jiných výrobců nabízí dlouhodobě slušný a vyrovnaný výkon na pomalejším hardwaru – a rovněž aktuální systém.

ICTS24

I když distribuce aktualizací někdy není nejrychlejší, máte slušnou jistotu, že se dočkáte. (Nebo to popoženete neoficiálně.) Microsoft má reálnou šanci, že si koupí smartphone s dlaždicemi lidé, kteří poprvé v životě odloží svůj hloupý mobil. Zvlášť Lumie s pětipalcovým displejem představují za danou cenu lákavou koupi. Více ukáže až budoucnost.

Zdroj: CCS Insight via Windowsphonehub