12 velkých jader mi dává smysl v embedet.
Ale na hry moc ne. Jistě tam bude ring-bus. (Což je achillova pata RaptorGate)
S každým jádrem přibývá zastávka a tedy se zvětšují latence. A ty jsou pro hry podstatné.
No ale když už takový CPU bude ve výrobě. Tak by se mohli objevit zmetky. 10/10 nebo 8/16 by na hry stačilo. Otázka je jestli klesnou latence s vypnutím jader.
12x P-Core bude mít stejný počet zastávek na ringbusu jako dnešní 8+16 hybrid. Ty E-Core mají jednu zastávku na klastr a tady dojde k nahrazení každého toho klastru E-Core za jedno jediné P-Core, tj. stejný počet zastávek na sběrnici. Možná i proto byl zvolen zrovna ten počet jader.
No právě 8+16 na hry moc nefunguje.
A nevíme jestli to kazí HT nebo Ecore nebo Ring-bus.
12 Pcore to nemá jak vylepšit.
Když počet jader není bottleneck.
14900k má herní výkon díky taktům.
Ale aby nepokračoval RaptorGate, tak budou muset ubrat.