Nepsal jsem, že můžeme použít chladič od auta! Ptal jste se na chladič o výkonu 23kW, chladič auta ten výkon má, jinak by auto neuchladil.
Procesor má vodní okruh. Pokud používají výměník voda-vzduch, je ten chladič konstrukčně stejný jako chladič u auta nebo jakýkoli jiný výměník voda-vzduch. Třeba ten u AIO vodníků, klimatizací nebo sahar.
http://www.krollczech.cz/eshop/teplovzdusne-sahary
Motor auta má běžně kolik... 66kW (ať se to dobře počítá), což při účinnosti cca 40 % dělá cca 100kW odpadního tepla.
Chladič auta těchto parametrů dosahuje při velkém rozdílu teplot - voda má až cca 105 stupňů a musí zvládnout uchladit auto i při cca 40 stupních(?) IMO, protože se teplo vyměňuje prouděním a ne sáláním bude při poloviční rozdílu teplot poloviční výkon. Takže mi to prijde přiměřené i při nižším proudění vzduchu.
Chladič motoru má primárně logicky zajištěné proudění vzduchu náporem. Nicméně:
1, to na principu nic nemění, pouze stacionární chladič musí mít dostatečně výkonný ventilátor
2, Motor auta má ventilátor pro nucené chlazení a ten musí být dostatečně výkonný, aby uchladil motori při pomalé jízdě i s velkým zatížením - např. v terénu s těžkým vlekem, takže chladící výkon za běhu ventilátoru rozhodně nebude malý.