Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Ultimátní čip dneška: 7nm Wafer Scale Engine 2 má 850 000 jader pro AI výpočty, 462 cm². Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 24. 4. 2021 21:49

    Simi (neregistrovaný)

    Nepsal jsem, že můžeme použít chladič od auta! Ptal jste se na chladič o výkonu 23kW, chladič auta ten výkon má, jinak by auto neuchladil.

    Procesor má vodní okruh. Pokud používají výměník voda-vzduch, je ten chladič konstrukčně stejný jako chladič u auta nebo jakýkoli jiný výměník voda-vzduch. Třeba ten u AIO vodníků, klimatizací nebo sahar.
    http://www.krollczech.cz/eshop/teplovzdusne-sahary

    Motor auta má běžně kolik... 66kW (ať se to dobře počítá), což při účinnosti cca 40 % dělá cca 100kW odpadního tepla.

    Chladič auta těchto parametrů dosahuje při velkém rozdílu teplot - voda má až cca 105 stupňů a musí zvládnout uchladit auto i při cca 40 stupních(?) IMO, protože se teplo vyměňuje prouděním a ne sáláním bude při poloviční rozdílu teplot poloviční výkon. Takže mi to prijde přiměřené i při nižším proudění vzduchu.

    Chladič motoru má primárně logicky zajištěné proudění vzduchu náporem. Nicméně:
    1, to na principu nic nemění, pouze stacionární chladič musí mít dostatečně výkonný ventilátor
    2, Motor auta má ventilátor pro nucené chlazení a ten musí být dostatečně výkonný, aby uchladil motori při pomalé jízdě i s velkým zatížením - např. v terénu s těžkým vlekem, takže chladící výkon za běhu ventilátoru rozhodně nebude malý.