Největší e-shopy na Černý pátek opět podváděly se slevami

28. 11. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Experti vyvíjející Apify, nástroj pro automatizovaný sběr dat z webu, v posledním měsíci sledovali chování největších českých e-shopů: Alzy, Mallu a CZC. Monitorovali změny cen i výše poskytovaných slev. Ačkoliv jste při bedlivém sledování mohli najít několik opravdu výhodných nabídek (viz náš Velký přehled slev na Černý pátek 2017), průměru byl celý Black Friday jedna velká fraška. Rozhodně si přečtěte celý původní článek Jakuba Balady z Apify s názvem Black Friday po česku  –  kouzla se slevami. Najdete v něm spoustu informací o samotném sběru dat i zjištěných výsledcích. Zde vypíchneme jen hlavní body.

  • Průměrná sleva všech produktů k 24. listopadu byla jen o jeden procentní bod vyšší než k 24. říjnu. U Alzy i CZC byly průměrné slevy dokonce nižší než před měsícem.
  • Alza a Mall zlevnily 2 % všech produktů, CZC pak 7 %.
  • Alza nabízela průměrnou slevu 31 %, ale reálná (meziměsíční rozdíl skutečných cen) byla 20 %. U Mall byla průměrná avizovaná sleva 37 %, ale reálná 15 %. CZC lákala na průměrné slevy 28 %, ale reálné byly jen 6 %.
Black Friday 2017 u Alzy
Black Friday 2017 u Alzy
Black Friday 2017 u CZC
Black Friday 2017 u CZC
Black Friday 2017 u Mallu
Black Friday 2017 u Mallu

Obchody samozřejmě míchaly s původními cenami, aby slevy vypadaly co nejvyšší. Podle Apify se změnily původní ceny u 291 produktů. Nejvíce čaroval CZC (212), pak Mall (63) a Alza (16). CZC dokonce u monitoru Philips Brilliance 241P6QPJKES mělo na Černý pátek vyšší reálnou cenu (a větší inzerovanou slevu) než 14 dní předtím, kde byla slevy nižší, ale i tak stál monitor méně.