Hlavní navigace

Češi na internetu nakupují častěji, ale za méně peněz

29. 4. 2010

Sdílet

Zdroj: Redakce

V České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně. Údaje získané internetovým obchodem Kasa.cz vykázaly růst počtu lidí, kteří nakupují více než pětkrát za rok. Na druhou stranu ovšem klesl počet příležitostných nakupujících s frekvencí 2–5× ročně.

Zdroj: Kasa.cz

Profil typického nakupujícího vypadá zhruba takto: Jde o osobu podnikající či zaměstnanou, u níž se čistý příjem domácnosti pohybuje mezi 20–40 tisíci korunami a bydlí ve městě s méně jak 100 tisíci obyvateli. Nakupujících důchodců je mimochodem přibližně stejně jako zákaznic z řad žen na mateřské dovolené (kolem jedné desetiny v obou případech).

Zdroj: Kasa.cz

Rovných 60 % zákazníků je mladších než 40 let. Obě pohlaví jsou tu zastoupena rovným dílem. Pokud bychom se bavili o vzdělání, tak 23 % nakupujících má VŠ. Celých 26 % zákazníků jsou lidé z kanceláří a nejméně pak (pod 1 %) lidé manuálně pracující a zemědělci. Je zajímavé, že i v době převládajících bezhotovostních plateb dává 58 % Čechů přednost zaslání na dobírku.

Zdroj: Tisková zpráva Kasa.cz