E-shopy si stěžují na Českou poštu. Balíky do ruky se prý ani nesnaží doručit

Sdílet

Asociace pro elektronickou komerci sdružující více než 500 tuzemských e-shopů varuje před chováním České pošty. V posledních měsících prý roste počet stížností na to, že objednané zboží odeslané službou Balík do ruky zákazníkům vůbec nepřišlo domů. Ve schránce našli jen lístek s tím, aby si balíček vyzvedli na místní poště. Lidé pak mohou vinu klást i samotnému obchodu. „Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost. Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat, a to údajně z kapacitních důvodů,“ říká ředitel APEKu Jan Vetyška.

Už se vám stalo, že by vám Balík do ruky nepřišel domů?

APEK zjistil, že 17 % letošních zásilek, které měly být doručeny adresátovi domů, skončily na pobočce pošty. Zákazníci měli starosti navíc, e-shopy zase za doručení zaplatily více, než musely. Česká pošta totiž má i službu nazvanou Balík na poštu, která je levnější a která se volí u přibližně 30 % objednávek. Žádné právní kroky ale APEK zatím podnikat nebude. Pouze žádá vedení pošty, aby problém urychleně vyřešilo.

TIP: Na všech pobočkách České pošty lze platit kartou. Proč to tak trvalo?

ICTS24

Management pošty má na bedrech i jiné starosti. Podnik je již čtvrtým rokem v provozní ztrátě, ta loňská dosáhla miliardy korun. Pošta proto oznámila restrukturalizaci, která by ji do dvou let vrátila do zisku. Vyžádá si ale investice 7,5 miliardy korun a propuštění 7000 zaměstnanců z celkového počtu 30 000. Řadu lidských pracovníků mají nahradit samoobslužné výdejny balíků. Více na Euro.cz.

Zdroj: APEK