Nemám moc rád tohle naváření se do pošty. Pracuji ve státním a vím, jaký je problém zavést placení kartami, protože jsem to s námi absolvoval cca před 2 lety. Legislativa jsem proti sobě, nevíte, jak to přesně máte udělat, aby vás nesejmul NKÚ. Žádáte o stanovisko MF, které vám tvrdí něco jiného atd. Dlouho, strašně dlouho se řešilo, co s poplatky. Zda můžeme navýšit správní poplatek o poplatky za kartu (odporuje zákonu), nebo zda poplatek "dotovat" z rozpočtu (také odporuje zákonu), nebo zda poplatek nějak přenést na uživatele a tvrdě oddělovat od všeho ostatního, protože ten poplatek není příjem náš, ani rozpočtu, ale soukromé firmy. To ale uživatelé prskají a celé řešení to značně komplikuje. A je to je jeden problém z mnoha. Technické problémy, ty jsou to nejmenší, ale ta legislativa, nepřál bych vám to :(. Dlouho se řešilo, jak má vůbec vypadat vydaný doklad, opět z důvodu, aby splňoval všechny náležitostí a MF nebo NKÚ si na tom nesmlsly. Samozřejmě, že tyto dvě instituce mají často vzájemně odlišný názor a je jim to jedno.
U nás, na ČÚZK lze na webu kartami už platit výpisy, terminály jsou už i na úřadech, ale ta práce, papírování a dohadování, co kolem toho bylo.... Řeknu vám, zlaté EET pro soukromníky, to je proti tomuhle sranda :-)
Doručovatelů je poměrně hodně, nebude to ani levná sranda.
Za daleko směšnější považuji, že ještě loni (jak jsou na tom teď , to nevím), neměly standardně řidiči DHL ve své výbavě GPS a musel jsem je k sobě několikrát navigovat mobilem. Srovnejte si "složitost" pořízení GPS a platebního terminálu, jak z hlediska legislativy, tak techniky (nutnost online připojení apod.) a operaci s penězi.
PS: U nás na vesnici platím na poště kartou bez problémů
Minulý týden jsem posílal balíček. Českou Poštou. Protože se mi adresát dlouho neozýval, prostřednictvím tackeru jsem zjistil, že balíček leží už 4 dny na poště s tím, že "adresát nezastižen". Volal jsem tedy přímo na cílovou poštu (Praha 6, takže bych z věcí následujících vlastně neměl být překvapen) a tam mi paní ochotně sdělila "Ano, ten balíček tady máme" a bylo ticho. Otázal jsem se co jako s ním bude dál a dostal jsem naprosto odzbrojující odpověď "Mno, můžeme se pokusit ji zítra doručit" ... zmohl jsem se pouze na "To by bylo výborné" a zavěsil jsem.
Takže vážení, Česká Pošta ne že nemíří do 21 století, ona ještě není ani ve století dvacátém! Je bezpodmínečně nutné udělat důkladnou čistku od vedení až po posledního pošťáka, vyházet všechny ty lemply co jsou líní jako vši dojednoho (ta pošťačka tam samozřejmě vůbec nešla, protože je to do kopce a ona je přece blbě placená) pak tomu zbytku vysvětlit co je předmětem podnikání České Pošty - tedy doručovat zásilky (ta paní na druhém konci drátu evidentně nechápala proč tam sedí a co po ní chci), naučit je to a bohužel, kontrolovat kdo pochopil a kdo ne. Tak za 5 - 10 let můžeme přistoupit ke složitějším operacím a to je například, platba kartou.
Stačilo by pochopit, co znamená adresát nezastižen. Dotyčný nebyl v době doručování doma, tak to má na poště. Co na tom nechápete? Můžou to doručit znovu, ale je to zpoplatněné. Pokud někdo nechápe toto, mám já plné pochopení pro paní na poště, která neměla sílu to vysvětlovat. A to navzdory tomu, že poštu rád nemám a mám s ní samé problémy. Mezi gymplem a VŠ jsem tam měl brigádu a řeknu Vám, že bych tam nechtěl pracovat. Polovina lidí nemá pořádnou schránku. Roznášíte kromě pohledů, dopisů, balíčků a důchodů milion letáčků a jinýho haraburdí. Máte toho tolik, že se musíte 2-3x vracet na poštu. Když máte do každé schránky dát 12 letáků a ještě psaní, vyřídit balíky a důchody, kde nejsou lidi doma (plno lidem nezvoní zvonek a pak nadávají, že doma byli), tak je to na hlavu. Nevím, jak je to na jiných poštách, ale tady jsme toho měli tolik (a to šlo o vesnici), že místo abychom se v 1 hodinu vraceli zpět na poštu, jak jsme měli dle časového rozvrhu, jsme se vraceli třeba ve 4. A pak se pracovalo v dementně strukturovaném a nelogicky naprogramovaném a překomplikovaném programu fungujícím v DOSu (ten program se používá tuším stále a to je to už 5 let, co jsem tam dělal) klidně další 2-3 hodiny. A nikdo to samozřejmě neplatil, protože vedoucí řekla, že pracovníků je dostatek a ona taky jako doručovatelka dělala přesčasy. Za měsíc se tam vystřídalo asi 15 brigádníků a bylo tam asi z 8 doručovatelů 2-3 stálí. Pak se divte, že to vypadá, jak to vypadá. Mě spíš vadí, že si nechám poslat balík a 4-5 dní se válí na některé poště, která se nemá k tomu, aby ho poslala dál. A to i balíku do ruky, kde si člověk připlácí za včasné doručení. Místo druhý den to kolikrát přijde druhý týden.
Víš, že se pošta jmenuje "Česká pošta, s.p." a víš, co to "s.p." znamená? :-)
Pokud bys nevěděl: https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/poskytovani-informaci-dle-zakona-c.-106/1999-sb.