Hlavní navigace

Pošťáka za přepážkou nahradí počítač. Takhle to bude vypadat

Sdílet

Česká pošta řeší problém s nedostatkem zaměstnanců a problémovým doručováním balíků. Na druhou stranu ale plánuje velkou restrukturalizaci, během níž o práci přijde 7000 z celkových 30 000 zaměstnanců. Řadu pošťáků za přepážkou by v budoucnu měly nahradit počítače.

Podnik na konferenci E-government 20:10 představil prototyp samoobslužného kiosku, který bude umět odbavit dopis, balík, vydat zákaznickou kartu nebo zřídit SIPO. Počítač bude vybaven dotykovou obrazovkou, kamerou, skenerem a tiskárnou a nabídne jednoduché uživatelské rozhraní. Kdo si s ním nebude vědět rady, ten se bude moci pomocí videohovoru spojit se vzdáleným pošťákem.

TIP: Na všech pobočkách České pošty lze platit kartou. Proč to tak trvalo?

Automatizované prvky ve službách se stávající běžnou součástí dennodenního života. V hypermarketu se již nikdo nepozastavuje nad tím, že svůj nákup uhradí bez fyzické přítomnosti pokladní,“ říká obchodní ředitel České pošty Martin Vránek a dodává: „Interaktivní kiosek, který jsme dnes představili, názorně ukazuje technologie a postupy, které budou na pobočkách České pošty v nejbližších letech standardem. Jejich podoba dozná ještě úprav, ale již dnes máme modelový prototyp.

WT100

První podobné kiosky se po republice rozšíří během příštího roku. „Jako státní podnik budeme vybavení samoobslužných zón vybírat veřejnou zakázkou. Finální vzhled samoobslužných zón bude jiný, technologické principy ale zůstanou zachovány,“ říká Vránek.

Zdroj: Česká pošta