Hlavní navigace

Česká pošta se připravuje na vánoční nápor z e-shopů

23. 11. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Špička vrcholí až v polovině prosince, ale už v říjnu Česká pošta zaznamenala nárůst balíkových zásilek o 30 % ve srovnání s rokem 2011. S předstihem tak pošta nabrala 3000 brigádníků, aby pomohli roznášet balíky i tisk, a zároveň zakoupila 400 nových aut (všechna jezdí na „zelené“ CNG).

Česká pošta se připravuje na Vánoce

Česká pošta je připravena ve větších městech rozšířit otevírací dobu, pokud bude počet zásilek stále růst. V prosinci bude v případě potřeby doručovat i během víkendů. Hlavní doručovací služba v Česku udává, že 20 % expresních zásilek míří přímo k vyzvednutí na pobočku (Balík na poštu) a 80 % k zákazníkům (Balík do ruky).

Množství balíků je skutečně překvapivé, protože trh obecně zaznamenává pouze mírný růst a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům např. z e-shopů, nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Zvláště ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů,“ píše ČP v tiskové zprávě.

Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze Malešicích, kterým celoročně prochází zhruba 45 % veškeré poštovní hmoty z celé republiky. Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60 000 balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek. Největší zátěž však pravděpodobně přijde až od poloviny prosince. Je jen otázkou, zda padne loňský rekord, kdy během jediného dne zamířilo k zákazníkům 210 000 balíkových zásilek.

KL24

 

Zdroj: Česká pošta