Ja nehovorím aby tam dávali najnovšie a brutálne predražené WiFi 7, ale aby použili aktuálne WiFi 6, ktoré má kopec výhod oproti už starej WiFi 5, hlavne keď potrebuješ komunikovať s väčším počtom klientov, čo je vo vlaku hlavná požiadavka.
Poďla mňa tam dali WiFi 5 len preto, aby mohli o rok urobiť novú inštaláciu WiFi 6 za brutálne peniaze.
No je to divné.
Před lety si pamatuji, že např. InterPanteři běžně měli síť "CD WiFi (5GHz)", a standard 802.11a to opravdu nebyl, tudíž Wi-Fi 5 (ac) ČD dávno měly.
Pak proběhly různé kolotoče jednak ve vedení společnosti, jednak okolo nasazeného informačního systému (design SW na obrazovkách ve vlaku) i hlasu, co hlásí zastávky.
Nemohu si pomoci, ale v průběhu let ten vlak dokonale "vyrabovali", jinak si nedovedu vysvětlil, kam všechna ta technika zmizela. Ty vlaky měly instalované reproduktory s vcelku kultivovaným přednesem (rozhodně nadprůměr). Když se v tom vrtali, vzpomínám si, že hlášení informačního systému probíhalo nadvakrát, přes sebe (překrývající se) jen s odstupem pár sekund. Jednou kvalitní, čistý hlas i s basy, a do toho uši trhající plechovka. Dnes už v InterPanterech vyhrává jen ta plechovka...
A Wi-Fi? Dostaly se do ní reklamy po vzoru railjetů. A na úroveň railjetů downgradovala bohužel i Wi-Fi jen na 802.11n.
To je hovadina co píšete. V railjetech je všude 802.11ac. To že to funguje všelijak když je plno lidí a každý chce sosat je věc druhá.
Kvalita přednesu nezávisí na reprosoustavě, ta bývá kvalitní. Plechový zvuk vznikne jen tehdy, kdy to vlakvedoucí pouští "z mobilu do mikrofonu", tj. když nejde automat tak jak má.
U těch railjetů nevím, jak je to aktuálně. Ale nepamatuji u nich zvlášť SSID pro 2,4GHz a zvlášť pro 5GHz. Čehož jsem (Wi-Fi ac) aktivně využíval.
U sloučených SSID je problém ten, že se mi mobil obvykle připojí jen na 2,4 GHz a Android (ne aktuální verze) mi nedovolí nastavit prioritu na 5 GHz...
Souhlasím s vámi, že to nebude souviset s reprosoustavou, ale spíš tím, z čeho to pouštějí. Ať už je příčina jakákoliv, cca před rokem nebo dvěma, hlášení na všech spojích linky R19 opravdu zplechovatělo, a stav trvá pravidelně a dodnes. Hlas průvodčího do mikrofonu ještě poznám, nejsem idiot. Já naopak neznám případ "z mobilu do mikrofonu", co tvrdíte vy. To by musel mít vlakový informační systém v mobilu včetně hlášek, což opravdu nevím, zda pro mobily existuje.
Navíc, vlakový IS funguje zcela normálně a z repro se žádné rušení neozývá. Zvuk je čistý, jen jako když je vzorkovací frekvence zdroje cca 22 kHz namísto 44.1/48 kHz...