Hele na rovinu, už jsem se těšil že někdo udělá Doomovku z doby soudruha, ale čekal bych něco relativně normálního, zajímavého, ale né kravinu, která nemá smysl ani zkoušet. Jako běhat tam se srpem a kladivem? Co to je?
Čekal jsem že vojáci budou běhat v jehlách a v zelených uniformách, střílet se bude ze vz 58, vz 61, vz 24, 26, krátká pistole vz 52,vz 82, sniper SVD 63, vz 52, 54, 57, kulomet vz 52, 57, 59, granáty klasika F1, URG 86, pancéřovka RPG 7, RPG 75, miny třeba PP-Mi-Ba. nože utony třeba 75, 85. polní lopatky ČSLA. Tam je takových možností.
Snipeři budou mít dragunovky a celty ČSLA, to jsou takové ty partyzánské maskáčové ponča s otvorem pro jednu ruku a zapínáním na knoflíky. Což by bylo fakt stylový. Do toho česká technika a celkově ta doba a klidně by se příběh mohl zabývat záhadami té doby od tajných základen, misí třeba i v Rusku, pokusech na lidech v té době, klidně až po převážení jaderných zbraní a setkání s ufo, které údajně již v té době bylo spatřeno nad územím Československa, až po pokusy o převrat. Fakt by se s tím dalo neskutečně vyhrát. Je to škoda.
Mno aby vám to vydrželo já už pár her udělal, velkých i malých a když vidím ty eskapády malých teamů s tvorbou vlastního engine u3d FPS kterou nezvládají ani teamy střední velikosti tak je mi smutno. Každý koder samozřejmě nadává na komerční enginy a preferuje svůj vlastní. Pak vždy narazíte na čas a prostředky které do něj musíte narvat na úkor hry samotné.
Kdybyste zažil vývoj her na vlastním engine versus unity/unreal tak byste věděl hned v čem je problém. Jak můžete vědět že svou funkci plní dokonale? Jste insider? Je to celé o čase penězích a lidských zdrojích. Pokud je nebudete cpát do engine můžete čas kodera nacpat do featrur a mechanik.
Záleží na tom jestli chcete dělat hru nebo nějaké techdemo.
Zažil jsem už i několik teamů které díky nesmyslnému nápadu uděláme si vlastní engine a všechno bude super zkrachovaly.
Insider nejsem, jen sleduju autora hry na Twitteru a nabyl jsem dojmu, že by ho to bez tvorby vlastního enginu jednoduše nebavilo. Takže v tomhle konkrétním případě to není otázka času / lidských zdrojů, ale motivace. Prostě to tak chtěl udělat a tak to tak udělal, a kdyby to tak neudělal, hra by nebyla :) Pořád nevím, proč by to kvůli tomu měl být odpad. Protože to není na úrovni moderních enginů? No a co. Třeba mě osobně moderní FPS akce až na výjimky nezajímají, naopak věci jako Ion Fury (BUILD) či WRATH: Aeon of Ruin (id Tech 2) si rád zahraju. Jasně, cílovka je menší, než u posledního Dooma, ale je tu.
No jo, hned na první pohled je vidět, že zde se utopili miliony korun na vývoj enginu, a na zbytek už moc peněz nezbylo... Boha, proč někteří nechápou, že spousta těchto projektů vzniká tak, že si člověk po večerech jen hraje nebo se něco učí a výsledek pro něj není to nejdůležitější - aneb, i cesta je někdy cíl...