Google uzdravuje web od moru ktory sam rozsiril(pomohol mu vzniknut). Mam citak, ze to google az tak dobrovolne nerobi a je to aj vdaka EU a USA. Vidiet silnejuci tlak na vecsiu zodpovoednost takychto firiem. Zamorili web a teraz to je potrebne dat aspon trochu do poriadku. Najviac to dopadne na firmy stojace za socialnymi sietami a platformami umoznujucich zdielat/publikovat obsach(youtube a podobne).
Dobra debata bola vcera na STV2(Havran) na tuto temu.
Takže reklamní agentura bude rozhodovat, které reklamy ostatních agentur jsou ty správné a které ne? Samozřejmě reklamy Googlu jsou vždycky správné. Obávám se dvou věcí. Zaprvé tím může Google postupně vytlačovat konkurenční reklamní systémy a zadruhé, když takhle "uzdravuje" web, tak možná jednou přijde chvíle, když už podle Googlu bude web naprosto zdravý a v návaznosti na to zakáže v Chromu Adblock, uBlock apod. A jen Google bude rozhodovat, které reklamy se nám zobrazí a které se zablokují. Takže zatímco reklamní baner se "závadným" obsahem bude zablokován, Youtube mi před přehráním videa zobrazí 8 reklam, v půlce videa další 2 a celé video bude překryté plovoucími okénky s reklamou, které nejdou kvůli titěrným křížkům zavřít. No a pak pomocí jádra Blink protlačí téže funkci i do ostatních prohlížečů (Opera a Edge jsou jasné a Firefox na něj časem přejde taky).