"V nedávno provedených „slepých“ testech 88 % zúčastněných počítačových hráčů rozeznalo 120Hz panel od obyčejného 60Hz a drtivá většina z nich uvedla, že obraz na nich se hýbe plynuleji."
A sakra, to budou přátelé z klubu "oko víc jak 24 FPS nevidí" těžko rozdýchávat...
240Hz... To je sakra hodne. 75Hz, respektive tech 144/2=72 na oko pri 3D je dle meho ok... Jde o "etalon" pro tvorbu/zpracovavani 3D obsahu - profiky, cena bude silena... Jinak samozrejme "oko oceni" - 100Hz, je to znat... Kladu si otazku, jestli neni nahodou ta "4D" obnovovacka z duvodu vicera pozorovatelu.
Pani mam doma BenQ XL2420T je to 120Hz monitor a oproti 60HZ monitoru je to sakra rozdiel. Ak si v paneli nastavim frekvenciu 75Hza porovnam zo 120HZ je to aj tak rozdiel, a nevravim pri Nvidia 3D vision hrach, tam ide pre kazde oko 60HZ , lebo 120:2-60Hz pre kazde oko . Osobne vidim rozdiel v hrach na 120HZ monitori ak mi klesnu hry zo 160-120fps na 90fps
skusal som 3D monitor 100HZ v 3D, ale po 10 minutach nedalo vydrzat. Oci ma palili, lepsie je 120HZ monitor mal som moznost vyskusat 600Hz televizor kde to bolo este lepsie a plynulejsie a namaha na oci rapidne poklesla.
Najlepsie je kupit nejaky ASUS 144Hz je to rozdiel oproti 120Hz menej patrny v 2D ale v 3D 60Hz vs72Hz je rozdiel, cize to odporucam ako pre pohodlnejsie hranie. No ale v 3D je narocnost na hry 3-nasobna, Vlastnim 2xGTX TITAN . priklad: v 2D mam na ultra v crysis 100-110fps ale v 3D mam nieco okolo 30-35.
Dobre ale vratme sa ku monitorom. Ak bude niekto tvrdit ze nevidi rozdiel medzi 60Hz a 120/144Hz tak je slepy alebo je zadubeny idiot. JE pravda ze ceny su vyssie ak ide aj o nizku odozvu. moj XL2420T som kupoval koli 120Hz na 3D hry ale aj koli odozve 2ms lebo som pro hrac. Mam ho uz 2 roky a je stale vyborny. Farby nie su ako na IPS paneloch ale daju sa nakalibrovat. Nevyhodou je cena kde dnes stoji cca 350€(pred dvoma rokami stal 470€). Najdite si nejake videa kde ukazuju 60vs120Hz a uvidia ze ak sa pohybuje auto tak pri spomalenom zabere je rozmazane a zobrazene ako duch 16x kde pri 120Hz je zobrazene az 32x. Unava na oci sa znizi dost rapidne oproti 60Hz monitorom.
Ako osobne doporucujem
tych 600Hz na plasme existuje, nepamatam aka znacka to bola ci Panasonic, alebo Philips, ale nebolo to ziadne ze "60Hz" to vidno okom, ale bol to neskutocne plynuly obraz, este aj moj 120Hz monitor sekal oproti tomuto :D
Je pravda ze 600Hz je oblikavavana kazda snimka bud 600:120=5x oblikanie, alebo 600:60=10x oblikavanie
Jumpere, on myslel pravdepodobne nejakou "neoPDP" plasmu, ktere se touto obnovovackou mohou smele pysnit {snim o ni, dle meho idealni televize}. Jinak osobne povazuju 72Hz fakt za ok hodnotu na praci {mam pocit ze white paper Eiza prave simuluje tuto hodnotu 69-71Hz pro vetsi ergonomii} a pod tuhle hodnotu bych ve 3D rozhodne nesel. Imho ta interpolace je nutna - 120 snimku jeste z lecceho dostanes, ale 240 a vice? Proto i CMR a podobna "siditka" mohou byt dostacujici - zalezi na pouziti... Imho ta interpolace muze byt natolik vychytana {tusim ty nove UDH - UltraDraHe 4K, a mozna i tento model monitoru}, ze umi zpracovavat vicero ohnisek/pozorovatelu a zprostredkovat kazdemu co nejautentictejsi zazitek. Ale jinak s FRC a obecne s interpolaci u pc monitoru jsem s tebou zajedno - monitor ma zobrazovat skutecnost, nema si vymyslet, to je jeho ukolem - u televize to prekousnes...
A přímo na jejich webu reklamštinou píšou http://www.eizo.com/global/products/duravision/fdf2405w/index.html#tab02
"Grayscale Tones 256 tones (a palette of 1021 tones)"
Aha takže konbinace barev jen 256. A to "a palette of 1021 tones" je 10bit procesing vstupního signálu(a gamma korekce) a 10bit LUT( Look-up table)
Kéž by to Eizo přeložilo do lidského jazyka. Nejlépe aby uvedli výrobce a typ lcd panelu ;-)
Pche jen 600Hz :) letošní Panasonic LCD jsou 3600 Hz http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1360577145
Víc herzů víc ví :)
Když už jsme u těch kino 24Hz, taky jste si všimli, že v poslední době je v kině nějaká brutálně nízká obnovovací frekvence obrazu? Naposledy když jsem byl na 3D, tak už mi to dost pilo krev, plátno blikalo jako starý CRT monitor...a to nemluvím o tom brutálním trhání obrazu v rychlých scénách nebo pohybech...myslel jsem si, že to je problém při střídání snímků pro levé a pravé oko, ale když jsem byl teď v IMAXu na Elysium, tak to bylo 2D, ale trhačka jak blázen...a za tohle chtěj ty nehorázné peníze...
Nejsem hloupej, poznám rozdíl mezi pohybem kamery a cukáním obrazu;). Bylo to postřehnutelné hlavně ve scénách, kdy se kamera přes scénu pohybuje stejnou rychlostí, ale obraz se trhá, stejně jako ve 3D hrách při nízkém fps. Já mám podezření na to, že jak všude zavedli 3D, tak vyměnili kompletně projektory za digitály, které tohle dělají. Mají sice super obraz s obrovským rozlišením, statické scény paráda, ale v pohybu děs. A zvlášť jak říkáš, když se do toho ještě hýbe kamera, tak je to totální chaos, obzvláště ve 3D, kdy se mozek ještě navíc snaží vnímat hloubku...pak se ve scéně skoro nedá zorientovat...
Hele, ja ti to vysvetlim... Film ma 24fps, pri "LP" filmu to znamena cca plne BluRay, ve chvili, kdybys chtel 60 snimku, uz budes potrebovat dve placky, nehlede na to, ze vice nez 50Mbit internetem drtiva vetsina z nas nedisponuje, takze ano! - 600fps film BUDE 20x vetsi {tady si protirecis s tou interpolaci}. 60fps se povazuje za naprosto plynuly zazitek, normu, neni duvod chtit vice - je to plytvani prostredky, obnovovaci frekvenci naproti tomu vzdy budes chtit lepsi pro komfortni zazitek bez unavy. Limitiem neni panel, ale elektronika - nacpat 20x vetsi objem obrazovych dat pri zachovani "lidove" ceny a strizlive velikosti je sakra problem.
Pro ilustraci tohoto problemu se staci podivat jakou obnovovaci frekvenci zvladne RAMDAC/TMDS na karte - je moc hezke, ze tva karta da v max rozliseni 120fps...