Kryptoměny jsou vzhledem k velkým kontroverzím vyháněny z některých platforem. Prvním internetovým gigantem, jenž téma vykázal z reklamního systému, byl Facebook v lednu. Během března ho následoval prvními kroky Google, dominantní zprostředkovatel reklamy na internetu, a pak o zakázání kryptoměn reklamách na své síti začal hovořit Twitter.
Právě Google se rozhodl, že se kromě pročištění reklamního systému zaměří ještě na jednu oblast. V pondělí oznámil, že Internetový obchod Chrome, kde naleznete především doplňky pro internetový prohlížeč Chrome, s okamžitou platností přestává přijímat doplňky pro Chrome, které těží kryptoměny. Již přidané doplňky budou z katalogu odebrány ve druhé části června.
Tip: Reklamní síť obchází blokování podobně jako malware. Těží i kryptoměny
V katalogu ale budou nadále povoleny doplňky spojené s blockchainem. Nesmí tedy jít pouze o těžbu. Podle Googlu se během několika posledních měsíců počet doplňků pro Chrome, které těží kryptoměny v uživatelských počítačích, výrazně zvýšil. Současně tyto doplňky o těžbě uživatelům a uživatelkám typicky neříkaly, oficiálně jim nabízely zcela jiné funkce.
Internetový obchod Chrome doplňky zaměřené na těžbu kryptoměn dříve povoloval, těžba však musela být hlavním účelem aplikace. Navíc s tímto účelem uživatelky a uživatelé museli být srozuměni. To znamená, že ovšem tato pravidla doplňky běžně porušovaly. Od 2. dubna 2018 jsou ale doplňky těžící kryptoměny z katalogu vykázány úplně. Nebudou tak zatěžovat hardware a vyčerpávat akumulátory přístrojů nic netušících lidí.