Touto investicí Foxconn zachránil japonský Sharp a získal za to desetiprocentní podíl ve společnosti. Dalším profitem pro Foxconn byl s tím spojený vstup do Sharp Display Products. V jedné z továren má Sharp Foxconnu přenechat 47procentní podíl. Obrazovky byly asi jednou z mála součástí, které Foxconn ještě nedělal.
Podle KitGuru momentálně vedení Sharpu a Foxconnu pracuje na společném plánu k záchraně tradiční japonské společnosti, jež vykázala rekordní ztrátu 3 mld. USD za jediný rok. Odsud už je to jen kousek ke spekulacím o totálním převzetí Sharpu čínským obrem.
Teorii podporuje nejen tržní neschopnost Sharpu, ale také opakovaná touha Hon Hai Precision Industry Company (formální název Foxconnu) po dobytí retailových trhů a prosazení se s nějakou silnou značkou. Ještě si dobře pamatuji čas, kdy Foxconn prvním rokem vyráběl základní desky a na tehdy ještě ne úplně úpadkovém Invexu měl velký stánek. Při schůzce nás Číňané skutečně překvapili přímočarou otázkou na téma „Kolik u vás stojí ocenění?“. Byl jsem rád, že obchodník vydavatelství byl čestný člověk a o ničem takovém nemohla být ani řeč a opravdu jsem se musel smát, když jsem za čas šel pro změnu na CeBITu kolem stánku Foxconnu. Byla tam celá zeď s oceněními z různých magazínů a chlubící se hláška o jejich počtu za pouhý rok. Jak to s Foxconnem v deskách dopadlo, to asi víte, žádné zastínění Tchajwanců se nekonalo. To jsem ale trochu odbočil, každopádně touha po retailu je ve Foxconnu už delší čas.
" width="560" height="315" frameborder="0">
Sharp Quattron – jedna z neúspěšných technologií a kampaní Japonců.
Přidání čtvrté barvy (Y, žlutá) k RGB se v praxi neukázalo tak dobře jako v reklamních spotech.
Třetí a nejspíše nejsilnější důvod je však opět spjat s OEM. Foxconn by už pro Apple a jeho příští produkty mohl dodávat rovnou i displeje z vlastní produkce. Ještě získat licenci na ARM a Číňané budou mít všechno. No a poslední důvod plyne logicky z toho, co obě společnosti mají jako hlavní přednosti – Sharp je inovátorem s velkým oddělením pro vývoj a výzkum, Foxconn zase dobře namazanou mašinou na efektivní výrobu prakticky čehokoli.
Nemohu ale nezmínit i nějaká ta proti. Sharp je jednou z nejtradičnějších značek v Japonsku a určitě už teď není vstup Číňanů do společnosti zrovna kvitován. Zatím má Foxconn jen deset procent (byť je to ze všech podílníků údajně nejvíc) a ještě k tomu Sharp dělá spíše velké obrazovky pro LCD TV.
Zdroje: Just published, KitGuru