Chytré hodinky stále nejsou hit. Prodá se jich méně než tabletů

Sdílet

 Autor: Redakce

Trh se wearables stále opatrně roste, chytré hodinky ani náramky však stále nezpůsobily tak velký boom jako smartphony nebo tablety. Agentura IDC odhaduje, že v roce 2017 přišlo do obchodů 115 milionů nositelností (10% meziroční růst). Dodávky tabletů ale za stejnou dobu činí 164 milionů a to už velké placky mají nejlepší léta za sebou. Zájem o ně klesá už čtvrtý rok. Apple si však nemůže stěžovat. Díky Watch Series 3 a zlevněných modelech předchozí generace, loni dodal do obchodů 17,7 milionů hodinek, což je o 56 % více než v roce 2016. Rázem se tak vyšvihl na první místo před Xiaomi a Fitbit. Čísla čínské společnosti stagnují, dodávky 15,7 milionu kusů ale musíme brát jako úspěch, protože Xiaomi loni nepředstavilo žádnou novinku. Náramek Mi Band HRX je totiž pouze osekanou dvojkou (nemá tepový snímač) s delší výdrží. Fitbit před třetinovým propadem nezachránily ani hodinky Ionic a vůbec poprvé před sebe pustil jiné firmy. Sportovní hodinky a náramky od Garminu rovněž stagnují. Pozor ovšem na Fossil. Švýcaři představili třetí generaci hodinky se systémem Android Wear a meziročně vyrostli o 133 %.

Dodávky wearables v roce 2017 podle IDC

Výrobce Dodávky 2017 Podíl 2017 Dodávky 2016 Podíl 2016 Změna
Apple 17,7 mil. 15,3 % 11,3 mil. 10,8 % +55,9 %
Xiaomi 15,7 mil. 13,6 % 15,7 mil. 15,0 % −0,3 %
Fitbit 15,4 mil. 13,3 % 22,5 mil. 21,5 % −31,6 %
Garmin 6,3 mil. 5,4 % 6,3 mil. 6,0 % −0,8 %
Fossil 4,9 mil. 4,3 % 2,1 mil. 2,0 % +133,1 %
Ostatní 55,5 mil. 48,1 % 46,6 mil. 44,6 % +19,1 %
Celkem 115,4 mil. 100,0 % 104,6 mil. 100,0 % +10,3 %