Zatím jsou to jen kecy, zatím má jen 2/3 trhu, že?
Lidé jako vy nechtějí vidět, že trh počítačů je jinde, než před 15-20 lety. Nejprve masivně nastoupily notebooky, dneska se docela zajímavě rozjíždí streamování her na jedné straně a přesun k mobilům na straně druhé. A to vše ubírá a bude ubírat desktopu. V noteboocích zůstanou jen integrované grafiky, na serverech se uhnízdí výpočetní karty schopné virtualizovat grafické výpočty. A rázem to nebude primárně o ceně, ale o celém ekosystému, který si ta která firma vybuduje. Tedy v serveru budou nějaké procesory (Xeon), nějaká rychlá úložiště (Optane), nějaké akcelerátory AI (Nervana) a nějaké ty grafické čipy (Xe či jak se to bude jmenovat). A vůbec nepůjde o to, kdo prodá nejvíc karet v nějakém minoritním umírajícím desktopu (a ano, asi stejně jako vás, mě to mrzí).
Bych nebyl tak pesimistický ohledně umírajícího PC hraní. To, že to v posledních letech šlo dolů je prostě určité vyrovnávání. Ono zdaleka ne každý hráč chce pařit na notebooku nebo konzolích. Těch, co mají PC na práci i na hraní je taky poměrně dost. Mobily a ntb taky nebudou růst donekonečna.. ;)
Co se týče intelu, tak ten několikrát avizoval, že se budou soustředit především na profi/firemní segment, ale netvrdím, že herní grafiku nevydaj. Uvidíme..
Tak ono to streamované hraní snad jde provozovat na stolních počítačích taky. Dokonce ještě lépe, protože u stolního počítače doma většinou nemají lidé problém s internetovým připojením.
Intel asi herní grafiku vydá. Má poznámka směřovala spíš k tomu, že si tu někteří myslí, že aby se prosadil na trhu grafik, musí na to jít přes cenu.