Xiaomi, v překladu malé zrnko rýže, tak stále září především v Asii a akcionáři si opravdu nemají nač stěžovat. Podle pololetních výsledků společnosti se podařilo prodat 34,7 milionu smartphonů s logem Xiaomi na zádech. Celých 70 % všech prodejů přitom proběhl skrze oficiální internetový obchod Mi.com, který se tak řadí k největším e-shopům v miliardové Číně.
Přední muž Xiaomi Hugo Barra | Foto: engadget.com
Firma tak má velmi dobře nakročeno k pokoření loňského rekordu celoročních prodejů. Ten čítá 61,1 milionu prodaných smartphonů a při současném meziročním růstu 33 % je velmi pravděpodobné, že se jí to skutečně podaří.
Hugo Barra, jeden z vůdčích osobností Xiaomi a bývalý vysoký inženýr Googlu, ale zatím nedostál svým slibům, podle kterých měly smartphony této čínské značky oficiálně dorazit do Spojených států a Evropy do konce tohoto roku. Je sice teprve červenec a nejdůležitější předvánoční období je daleko, každý další měsíc ale ztrácí potenciální zákazníky, kteří se k modelům dostávají složitěji přes šedé dovozce.
We sold 34.7 million smartphones in 1H 2015 alone, a 33% year-on-year increase! Big thanks to Mi fans. RT the news! pic.twitter.com/5EGzJBDlDc
— Mi (@xiaomi) 2. Červenec 2015