Pokud platím předplatné tak je to služba. Pokud platím jednorázově tak je to produkt.
Produkt vlastním a mohu si sním dělat co chci. Službu nevlastním.
Bohužel výše co jsem napsal dnes neplatí protože:
"lidem ty kredity prostě stačit nebudou...chtějí prachy"
Dnes je móda zákazníka nechat zaplatit vícekrát za stejnou věc. Věc která se následně nedá ani specifikovat tedy zařadit. Tedy autor/provozovatel má zákazníka v hrsti zákon nezákon či logika nelogika.
Jste baterie kterou je třeba pořádně vycucat.
Představte si manažera softwarové společnosti, která má jeden komerčně úspěšný produkt (standardně prodávaný jako licence k užívání) a poslušnou bandu zkušených programátorů. Ti na produktu pracují a vylepšují ho. Co se však postupem času stane? Produkt se obohatí o drtivou většinu uživateli požadovaných funkcí a odladí se. Ideální stav říkáte si. Opak je pravdou, nyní nastává pro manažera velký problém, protože nedokáže vymyslet už žádné další podstatné funkce, které zákazníci požadují. Úkoluje proto vývojový tým aby implementoval alespoň jiné méně žádané funkce.
Současní zákazníci, kteří vlastní některou z předchozích verzí produktu, si situaci brzy uvědomí a přestanou kupovat nové verze produktu, protože jim za další vynaložené prostředky nepřináší očekávaný přírůstek užitku. Nové verze produktu si proto kupují už jen zákazníci bez předchozích verzí a těch je postupem času čím dál méně. Programátoři se stávají nepotřebnými, alespoň v rozsahu původní velikosti vývojového týmu.
Co těď? Expanze na nové trhy? A co když už se produkt prodává ve všech myslitelných koutech světa?
Pokud se snižují příjmy, musí se snižovat i výdaje. Model SaaS bývá společnostmi prosazován, protože slibuje poměrně stabilní příjmy bez toho aby bylo nutné přicházet s novými verzemi produktu, které by v užitku významně překonávaly předchozí. SaaS tedy do jisté míry chápu jako manévr zoufalých společností (pokud mají ekvivalentní produkt prodávaný po licencích) nebo jako příležitost pro nové hráče v odvětví.
Líbí se mi tvá definice služby a produktu a vzhledem k tomu že OS vždycky byl, je a bude produkt, je nesmysl chtít za něj předplatné. Koupím si licenci a šmitec. Předplácet si můžou lidi balíčky televizních programů, tam to má opodstatnění, ale ne OS. Stejné je to se software. Někdo jej vyvinul, napsal a určí si cenu, já zaplatím licenci a tím to hasne. Vymýšlejí kraviny a podstatné věci jim unikají. fakt nechápu proč se nedrží onoho strého dobrého rčení, že co funguje, do toho se nemá vrtat.
To je problem manazera, ktory nechape, ze produkt dokonceny = praca dokoncena. Tym padom vyvojovy tym nema pracu a su nepotrebny. To, ze potom kupuju dany produkt len novy zakaznici je tiez normalne. Je im potrebne najst novu pracu. Dnes je to casto robene tak, ze sa vymyslaju zbytocne upravy dizajnu, ovladania a ine zbytocne funkcie, ktore sa snazia marketaci znovu predat.
SaaS je pokus ako vytrieskat peniaze od ludi za nic.
SaaS ma zmysel v urcitych oblastiach ale nie vsade.
Mne velmi chyba moznost zakupit si software na obmedzenu kratku dobu. Typicky nejaky recovery program(klonovaci, anti virus,...), kde ho potrebujem pouzit raz za rok. Kupovat plnu verziu na taketo pouzitie nedava zmysel. Bohuzial este som sa s tym nestretol.
To iste si viem do urcitej miery predstavit aj pri OS alebo kancelarskom baliku(v podstate pri akomkolvek SW).
Saas vidim vyznam ale nie pri dnesnych podmienkach a sposobe.
A je to skutečně "jen" produkt? Ty neplatíš produkt, platíš si zároveň s ním aktualizace, nové funkce a další vylepšení, tedy i tu "službu".
Neříkám, že s modelem "předplatného" vždy souhlasím, ale je tu i alternativní pohled na věc. Největší chybou všech současných pravidelně placených služeb (Office, Adobe CC, Zoner i další) je nepřiměřená cena.