Na podzim to bude již 13 let, co na PC vyšla střílečka Crysis. Někdejší postrach herních počítačů přinesl v té době nejlepší grafiku, která ale byla vykoupena krvavými hardwarovými nároky. Trvalo roky, než si hru v důstojné kvalitě a snímkové frekvenci mohli zahrát i ti s levnějšími počítači. A jak ukazuje test Digital Foundry, i dnes dokáže hra zaměstnat nejvýkonnější stroje.
A zaměstnávat bude dál. Vývojáři Cryteku před pár hodinami oznámili, že vyslyšeli přání fanoušků a že Crysis vyjde v remasterované podobě. Přestože původní titul i dnes vypadá skvěle, Crysis Remastered má laťku opět posunout. Poběží na novější generaci Cryenginu s novými grafickými vychytávkami, kvalitnějšími texturami a podporou ray tracingu. Ten má být nezávislý na konkrétním hardwaru nebo API, takže by měl fungovat i na starších grafikách, nejen GeForce RTX. Tvůrci jedno takové demo ukázali již před rokem.
Aktuální verze CryEnginu 5.7 zlepšuje i AI, fyziku, zpracování zvuků i animací. Navíc již předchozí generace přinesly podporu multithreadingu a aktuální verze již umí pracovat s DirectX 12 a Vulkanem. Obojí by mělo pomoci v optimalizacích, neboť původní hru často dusil nedostatečný výkon procesoru.
Crysis Remastered by se s příkladnou péčí mohl stát etalonem herní grafiky pro příští roky. Zároveň ale ukáže, že engine je již dostatečně tvárný. Hra totiž vyjde nejen pro PC, ale také PS4, Xbox One a překvapivě i Nintendo Switch běžící na starém mobilním hardwaru. Kdy však hra vyjde, to zatím nevíme.
Zdroj: Crytek