Čtenost a fakta o návštěvnících EHW.cz (7/2011)

1. 8. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce


ExtraHardware o letních prázdninách 2011. Uchovejme si pro srovnání s podobou webu za pár let

Obyčejně už ani moc statistiky čtenosti nesleduji. A to ani vlastního webu. Od podzimu 2007, kdy web ExtraHardware.cz odstartoval, se pár let dalo s uspokojením zírat na příjemné nárůsty. Po dosažení určité mety to však začalo být každý rok stejné: někdy už říjen, určitě však listopad a pak hlavně leden a březen jsou měsíce, kdy web zaznamená nejvyšší návštěvnost, první hezké a teplejší dny v dubnu jsou na křivce čtenosti zaznamenány jako zřetelné poklesy a stagnace čtenosti spojená obyčejně taky trochu s okurkovou sezónou trvá až do září. Pak se koloběh opakuje. Tento rok však Google, jehož službu Analytics pro sledování čtenosti, nejspíše kolem 7. července vyvedl něco, co mě přimělo si čtenosti zase všimnout.


Stručný přehled návštěvnosti ExtraHardware.cz (bez Cnews, ExtraNotebooku či ExtraWindows) za červenec 2011

Nejspíše nějaká změna ve zpracování měřícího kódu na straně Analytics způsobila, že v červenci se 1 638 700 zobrazených stránek (přestali jsme dělat 35kapitolové články, takže v této statistice se jedná o pokles) přepočítalo v 672 684 návštěv a především v úhrnu v 393 455 absolutně unikátních návštěvníků (total unique visitors v anglickém originále Analytics). V posledních dnech se rapidně zvyšuje také počet zobrazených stran a hlavně čas na serveru (ToS). S ev. chybným počítáním v této posledně zmíněné statistice jsme přitom v Analytics měli problémy od přechodu pod doménu .cnews.cz (s čímž si kromě právě měření času stráveného čtenářem na serveru v Analytics neporadili dost dobře ani vyhledávače a výsledkem byl trest v podobě poklesu čtenářů, kteří přicházeli z Googlu, Seznamu apod.).


Kompletní přehledová stránka Analytics pro ExtraHardware.cz za 7/2011 (31 dní)

Po chvilce chlubení přejděme k těm slibovaným zajímavějším věcem. Zmínil jsem vyhledávače, tak jimi můžeme třeba začít. Byť většina lidí k nám přijde přímo (necelých 56 %, zde jsou ale i přístupy bez předání "referrera"), vyhledávače tvoří skoro třetinu čtenosti. Dobře víme, že optimalizaci pro vyhledávače máme oproti konkurenci slabou a je to asi tak jediná oblast, díky níž může čtenost ještě výrazněji vzrůst. Mimochodem, odkazující stránky tvoří jen něco přes 11 % návštěvnosti a ExtraHardware na odkazujících stránkách není příliš závislé.

Vyhledávače

Prohlížeče

Operační systémy

Rozlišení obrazovky

Mobilní platformy

bitcoin školení listopad 24

Země

Autor článku