Hlavní navigace

Čtenost Cnews a ExtraHardware opravdu neklesá

26. 1. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Pro jeden konkurenční magazín občas něco tvoří Zdeněk Obermaier. Je to takový člověk s poměrně zvláštními zvyky. Když zrovna nepíše výhrůžné dopisy, falešná udání, smyšlené recenze se špatnou matematikou, typografií i češtinou, nesnaží se podrýt konkurenci rádoby rafinovanými komentáři pod desítkami čerstvě založených účtů z mobilní IP adresy a nedělá ostudu na žádném (i zahraničním) fóru, tak se snaží blogovat. Takřka 100% náplní je samozřejmě očerňování konkurence, což se snaží dělat i u společností spolupracujících s námi. A to už je důvod se trochu bránit. Nejlepší obranou je sice útok, ale tentokrát asi bude stačit stručně uvést dezinformaci o klesající čtenosti našich magazínů na pravou míru.

Asi víte, že ExtraHardware se od vzniku stále drží svého kopyta. Píšeme prostě o počítačích, PC hardwaru a případně softwaru spojeným s laděním počítače či měřením výkonu. Nepíšeme o mobilech, o hackerech, o Firefoxu, ani o Facebooku. Na to máme další magazíny a čtenáři tak není podsouváno, o co případně nestojí. Pokud má zájem o dění na internetu, IT byznys nebo třeba aktivity Applu, může číst Cnews, když ho zajímá ladění Windows a různé vychytané prográmky, je tu pro něj ExtraWindows. Dokonce i notebooky a různé další mobilní počítače i příslušenství jsme vydělili na další web – ExtraNotebook. Tolik k logice uspořádání webů pod doménou .cnews.cz a nyní už ke čtenosti.

Za průběžný měsíc, který obsahuje bohužel také ještě část vánočních svátků a konec roku 2010, zaznamenaly zmíněné weby .cnews.cz skoro 930 000 návštěv a tři miliony zobrazených stránek. Google Analytics určil přes
440 000 návštěvníků jako unikátních.

Největší podmnožina .cnews.cz, web ExtraHardware, má na svědomí velkou část zobrazených stránek (2,2 milionu) a GA mu připsal přes 633 000 návštěv. Unikátních je údajně něco přes 220 000.

MMF24

Na závěr bych už asi jen dodal, že čtenost je jen jedním z atributů webu. Vysoká čtenost vůbec nemusí jít ruku v ruce s kvalitou a důvěryhodností a dokonce i zadavatel reklamy se neřídí jen podle ní. Důležité je určitě také to, zda většina příchozích se na stránkách neocitne jen omylem z vyhledávače a zase po dočtení SEO či bulvárního nadpisu a kousíčku článku neprchá (typické pro weby s poměrem zobrazení stránek ku návštěvám a unikátním návštěvníkům blížícím se 1:1:1) a zda je reklama na daném webu dobře zacílená.