ČTÚ bude monitorovat sociální sítě, jak čeští operátoři komunikují se zákazníky

30. 1. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Český telekomunikační úřad podepsal dvouletou smlouvu se společností Brand Embassy, díky které bude úřad monitorovat sociální sítě. ČTÚ tak činí v zájmu spotřebitelů, bude totiž sledovat, jak komunikují zákazníci a operátoři, podle toho pak bude sám radit nebo upravovat pravidla hry. Dvouletá služba úřad vyjde na maximálně 177 000 Kč.

Už dnes díky Twitteru a Facebooku zjistil, že si lidé často stěžují na pomalý přenos čísel mezi operátory. Úřad proto připravil návrh novely zákona, který má přenos opět zrychlit. Dokument už má na stole ministerstvo průmyslu a obchodu.

 

Na sociálních sítích se odehrává velká část komunikace mezi poskytovateli služeb a zákazníky a spotřebitelé stále častěji řeší své problémy přes Facebook či Twitter,“ řekl předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák. „Stává se, že operátoři v komunikaci se zákazníky přičítají některé problémy ‚regulaci ČTÚ', ač tomu tak zcela zjevně není. Díky lepšímu monitoringu sociálních sítí chceme získat lepší zpětnou vazbu a možnost uvádět taková tvrzení na pravou míru,“ dodal Novák.

ICTS24

Abyste si představili, jak komunikace na sociálních sítích probíhá, hodit se budou aktuální čísla prezentovaná Vodafonem, který na Facebooku, Twitteru a Googlu+ radí už tři roky. Za tu dobu jeho tým pěti lidí poslal na sítích skoro 60 000 odpovědí a reagoval na 99 % dotazů. U dvou třetin příspěvků je reakční doba do půl hodiny.

Zdroj: ČTÚ