Hlavní navigace

ČTÚ chce zrychlit přenos čísel. Operátoři jej kvůli smlouvám natahují až na dva měsíce

20. 7. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Přenos telefonního čísla mezi operátory, ať už u pevných nebo mobilních služeb, musí podle zákona trvat nanejvýš čtyři dny (počítáno následujícího dne od podání žádosti). Jde však jen o technickou záležitost. Český telekomunikační úřad není spokojen s právním výkladem operátorů.

 

Dochází k více než dvouměsíční prodlevě mezi okamžikem, kdy operátor obdrží žádost o změnu poskytovatele služby, a okamžikem, kdy žadatel u nového operátora může službu se svým telefonním číslem využívat,“ říká Martin Drtina, tiskový mluvčí ČTÚ. To pokud máte u jednoho operátora smlouvu s měsíční výpovědní lhůtou a onu výpověď podáte na začátku zúčtovacího období.

Záměrem úřadu je zajistit, aby přenesení čísla s výpovědní lhůtou vůbec nesouviselo. Zákazník operátora A by v pondělí podal žádost o přenesení čísla a v pátek by už mohl číslo používat u operátora B. Smluvní závazek u operátora A by mu ale samozřejmě dále trval, takže by musel zaplatit fakturu, i za období, kdy už s operátorem A nemůže volat. Pokud jsou důvodem přechodu výrazně lepší služby, může být rychlý přenos důležitější.

Přenos čísel v mobilních sítích
Přenos čísel v mobilních sítích

WT100

Přenositelnost mobilních čísel v Česku funguje už od roku 2006. V mobilních sítích bylo do konce roku 2014 přeneseno již 2 937 216 čísel. Díky virtuálům a novým tarifům počet přenosů stále roste. Loni došlo k portaci 752 000 čísel (52% meziroční nárůst). Vyplývá to z výroční zprávy úřadu.

Zdroj: ČTÚ