Problém je v tom, že průměrný český zákazník je nevzdělaný (neví za co platí a jaká je reálná cena), líný (raději platí, než aby řešil, kde to bude mít levnější nebo se učil používat internetovou telefonii) a často navíc hloupý (obhajuje kartel před nespokojenými lidmi naprosto zvrácenými argumenty).
Aby se tu situace změnila, byla by potřeba úspěšná osvětová kampaň a komunitně rozšířená informace "jak na to a proč to stojí za to". Dřív jsem taky chtěl přejít k zahraničnímu operátorovi, když jsem v Německu viděl ty jejich ceny. Jenže přes roaming se to už nevyplatilo. Teď by to mohlo být lepší, díky EU zákonu o cenách roamingu... Nicméně třeba moje mamka by těžko řešila vyúčtování a nastavení služeb na portálu v Němčině. A taky bohužel nelze očekávat zájem zahraničních operátorů o české zákazníky, když by to pro ně bylo prodělečné a navíc velcí hráči jako německý t-mobile se dotují z českých dceřinek...