Ono z určitého pohledu je to taková levnější náhrada HBMx, Nvidia je tím stylem používá na svých serverových CPU (a Apple u těch výkonnějších procesorů). Je to asi kompromis, kdy je výkon nižší než s GDDRx (aspoň teda grafický, v CPU úlohách může GDDRx asi být nic moc), ale spotřeba nižší.
Pravděpodobně to bude tak, že při snaze dostat stejně vysokou propustnost to bude dražší (2x širší sběrnice) na výrobní náklady, ale v notebooku by to nejspíš fungovalo líp, takže třeba GPU s 512bitovou pamětí LPDDR5X ideálně na pouzdru kvůli další úspoře energie (pokud by to teda neznemožnily chladící požadavky) by mohlo být realizovatelné. Ale špatně by se pak uplatňovalo v desktopu.
První samostatná grafika od Intelu (to 10nm Iris Xe Max, ještě před Arcem) používala LPDDR4, ale pravděpodobně to bylo z toho důvodu, že přebírali elementy designu z procesorů (Ice Lake / Tiger Lake).
18. 4. 2024, 12:57 editováno autorem komentáře