Po sloučení podle ÚOHS nepřesáhne společný tržní podíl obou společností 25 %. Pokud by tomu tak bylo, úřad by měl ke spojení námitky, ale takto podle něj k narušení hospodářské soutěže nedojde. Datart (spolu s ostatními prodejnami a e-shopy skupiny HP Tronic) měl v minulém roce tržby 26 miliard korun a obsloužil 24 milionů zákazníků.
Úřad se zabýval jednotlivými produktovými kategoriemi, konkrétně kategorií spotřební elektroniky, velkých domácích spotřebičů, malých domácích spotřebičů, počítačové techniky a telekomunikačních zařízení. Ve zprávě uvedl, že v některých z těchto kategorií tržní podíl spojením vzniklého subjektu hranici 25 % přesahuje. Zároveň má být na trhu dostatečně velká konkurence, zmínil napříkald Okay či Fast, dále také Alzu, Mironet a T.S. Bohemii.
„Úřad tedy neshledal existenci vážných obav z podstatného narušení hospodářské soutěže, a to jak ve vztahu k oblasti maloobchodního, tak velkoobchodního prodeje elektroniky v České republice.“
Datart se v roce 2017 spojil s konkurenčním HP Tronic (pod něj patřil například Euronics). HP Tronic provozuje obchody s elektronikou kromě Česka také v okolních zemích. U nás jde o zhruba 156 provozoven, kromě značky Datart vlastní obchody ETA či e-shop kasa.cz.
Nay a.s. rovněž působí mimo Česko také na Slovensku a částečně v Německu. V Česku od roku 2014 vlastní 40 kamenných prodejen Electro World a před pár lety pohltil prodejny K+B Expert.
První prodejna Datart byla otevřena již v roce 1992 v pražském paláci Perla. První prodejna Electro World otevřela o deset let později na pražském Zličíně v roce 2002. Zda dojde k přejmenování prodejen Electro World na Datart, nebo nový majitel značku zachová, zpráva ani jednoho subjektu neuvádí.
Zdroj: ÚOHS