Já myslím pane Václavíku, že to celkem zlehčujete, respektive to celkem dobře idealizujete ;-) Dvě věci. Zkuste se na to podívat pohledem člověka, který má nějaký jejich starší tarif, končí mu smlouva a on si má vybrat něco stejně výhodného, nebo výhodnějšího na příští dva roky. NEMOŽNÉ! Všechno je prostě dražší.
Vy sice napíšete "Včera pak operátor představil tarif Mobil Data. S ním lze normálně volat i psát, v měsíčním paušálu ve výši 499 Kč je 10 GB dat." takže se to zdá na první pohled jako že vám někdo k tarifu za 500 dá 10GB dát, ale z hrušky dolů! Vy za těch 500 máte 10GB dát, to je pravda, ale napište v měsíci 100 SMS, provolejte 100 minut (á je jedno do jaké sítě) a rázem z toho máte nejdražší tarif v Evropě a možná i na světě. Když se řekne A, musí se říct i B víte ... Od T-mobile, je to lumparna nejhlubšího zrna a vy, jako médium okolo IT byste to neměli podporovat, bez urážky.
Dovolim si nesuhlasit s nazorom ze cena GB je vzdy technologicky rovnaka.
Ono fixne pripojenie, sa bude poskytovat vzdy len do vycerpania kapacity ustredni (resp. dosiahnutiu isteho limitu), velmi podobne ako vdsl/adsl scenar. Prave v odlahlych miestatch tie vysielace maju velku volnu kapacitu a T ju chce vyuzit, aby mu investicia do nich generovala zisk. Tiez s fixnym pripojenim operator ziskava prilezitost lepsie dimenzovat siet v pripade dalsieho rozsirovania atd.
Rozhodně máte lepší název nadpisu, než konkurenční servery, které hlásají revoluci. Je fajn, že samotná data lze pořídit levněji, ale komplexní tarif podle mě ještě podraží. Bylo by fajn dodat cenové tabulky za volání a data. Já třeba hodně volám, měsíčně odešlu kolem 40 SMS a spotřebuji cca 3GB dat. Jsem u konkurence a s veřejným tarifem platím 600 Kč za 4GB dat a neomezené volání a SMS. Pokud bych chtěl toto za stejné peníze u T-Mobile, tak si myslím připlatím.
Moje zkušenost s T-Mobile. Chtěl jsem si objednat ten jejich nový Pevný internet 100. Napsali mi, že v dané lokalitě mi můžou nabídnout jen Pevný internet 50 (opakovaně potvrzeno). Tak jsem jim nechal své číslo, aby mi zavolali kvůli objednávce (jinak to nejde). Tak se i stalo, ale nejdřív je zajímalo, proč mám Bleskmobil, kolik utratím, a že s nimi bych určitě ušetřil. To jsem rychle utnul a chtěl jsem dokončit objednávku. Mládene chvíli opakovaně něco zjišťoval a pak mi řekl že mi žádný internet nabídnout nemůže. Na můj dotaz, proč ne, odpověděl "prostě to nejde".
No a dva dny poté mě kontaktovala nějaká jejich slečna, že mi volá, protože jsem chtěl pomoci s přechodem na jejich tarif. Byl to velmi krátký hovor a dokonce jsme byl docela slušný :)
Takže tak - podle mapy pokrytí bych měl mít bez problémů LTE 800 (O2 LTE mi na mobilu v pohodě jede), ale asi nejsem perspektivní klient. Ovšem moje číslo se jim hodí...
Vím naprosto přesně o čem mluvíte, hraju tu hru s nima každé dva roky a je to jenom o tom, kdo ucukne později, jinak vám nakonec ONI kývnou prakticky na všechno co si vymyslíte (zase to samozřejmě nesmíte přehnat). Další věc jsou bezvýznamní pohunci na call centrech. V tom nebyl úplně přesný ten mládenec. Ono ne že to nejde, ale on není ten kdo by byl kompetentní to realizovat, on je tam prostě pro ty hejly, co chtějí uvěřit tomu, že jejich současný tarif je na houby a nejlepší pro ně bude ten sice ořezanější, ale zato o stovku dražší. Je to klasický multilevel a když chete smlouvu výhodnou pro sebe, nikoli pro operátora, musíte halt čekat až vás přepojí na kováře, s kováříčky netřeba ztrácet čas, nic pro vás nemohou udělat.
A co se map pokrytí týče, tam je to úplně OT. Ty slouží částečně jako propagační slajd operátora "kolik už toho máme pokryto woe" a pro naivní pisálky, aby mohli za mrzký bakšiš zpropagovat nějakou službu. Jinak těm mapám nevěří vůbec nikdo :-)
No a perspektivní klient není nikdo, kdo používá mozek a umí si spočítat kolik je jedna jedna, takové šťouraly a hnidopichy nemají operátoři rádi :-)