Naklady operatora jsou vicemene fixni. Kdyz prida 50 simek do sve site, tak mu to naklady nijak nezvedne a ziska aspon tech par korun z tech 50ti simek, ktere by jinak ziskala konkurence.
Co je zasadni je, proc to takhle funguje u vyjednavani tarifu firmami, kde se zda, ze funguje trh a nefunguje u normalnich lidi, kde operatori zjistili, ze je lepsi domluvit se na cenach, resp nepodkopovat si ceny.
U firem si to okecají (jednodušší administrativa atd...bla bla). Na lidech rejžují, to je jasné a nebudou to marže v desítkách procet, ale ve stovkách. Pro obyčejnýho občana je problém v tom, že nemá na výběr nic levnějšího a telefon potřebuje. Ze zahraničí si tarif nekoupí (aspoň zatím) a tady ať jde ke komukoliv, je na tom +- stejné.
Nevím jestli je v kompetenci nějakého úřadu proti takovému "kartelu" zakročit.
Hlavně ty data jsou děsný. Když to člověk porovná s tím co má doma bez FUP (teď třeba i 1000/100mbit za 600,-).
Kolik asi oni platí svým poskytovatelům.
Jako chápu, že něco stojí budování, modernizace a údržba sítě, ale když se člověk podívá na jejich tržby...
Škoda slov.
To mi ale právě nedává smysl. Nevericitomas uvádí níže, tak náklady mohou být skoro fixní. Jenže operátor musí počítat s nějakou kapacitou sítě (více uživatelů spotřebuje vyšší kapacitu, obzvláště u těch cen za data, které podniky mají), uživatelskou podporou apod., takže z tohoto pohledu fixní nejsou. 50 simek sice nic není, ale těch 50 je třeba někde 500 a to celé u 200 takových firem a tím se to už naskládá. Nejedná se jen o MF a podobně medializované případy.
Tady není vazba, že když operátor půjde pod cenu a bude dotovat firemní tarify firmu, tak se mu to vrátí na jednotlivých uživatelích. Mezi tím žádný vztah není, jsou to dvě oddělené věci.
Jediná věc, co mě napadá, je reklama - mají toho zákazníka jako vizitku. Ale v této době je to spíše antireklama :-) a stejně jsem tím nikoho neviděl argumentovat.
Je to opačný přístup, než jaký mají třeba obchodní řetězce (který také nechápu). Už od nás odešlo několik velkých řetězců, které řekly, že šly pryč, protože nebyly v první trojce (příklad), protože jim to za to nestojí, i když jsou v zisku.
DEAR LORD
1) Marže větší než 100 % nelze. A i ta 100% je prakticky nereálná.
2) Operátor je poskytovatel, není připojený k UPC nebo někomu od koho by si kupoval internet. Je připojený přímo v peeringu kde má nějaký bandwidth pro spojení do ostatních sití, včetně internetu jako takového.
3) Občan na výběr má, je tu několik virtuálů, kde se dají snížit náklady celkem výrazně. Pokud nepotřebujete vše neomezené. Pokud potřebujete a chcete platit 200 Kč tak hledejte http://www.mfcr.cz/cs/o-ministerstvu/personalni-informace/volna-mista-mf případně kdejaká větší i střední firma a dokonce i menší mají rámcové smlouvy.
4) A proto to chce neustále operátora otravovat, aby nabídl lepší tarif. Pokud to udělají všichni, dost se mu zdraží provoz info linky případně poboček a aby to zarazil bude muset jít níž. A za půl roku znovu dokud to nebude rozumné.