G-Sync je sice zřejmě o něco málo kvalitnější, ale ten šílenej cenovej rozdíl jasně ukazuje na zneužití dominantního postavení na trhu. Protože kdo si kupuje monitor v této cenové kategorii má většinou lepší grafiku než Radeon RX480/580, tzn. má grafiku od Nvidie.
Pokud by byla v hi-endu kokurence, začal by obrovskej tlak na cenu G-Sync a Nvidia by se mohla obávat, že jí to hodně uškodí, protože na to lidé budou brát ohled už při koupi grafik. Uvidíme jestli nějaký vliv bude mít Vega, ale i kdyby byla docela úspěšná, pořád je to jen 1 model v segmentu, kde Nvidia má 4, z toho 3 ve velkém prodávané, takže to pořád nebude ono.
Napadá mne, že možná výběr nového herního počítače by měl začít u monitoru. Až podle monitoru zvolit grafickou kartu a nakonec procesor a desku. Kdo začal od desky, možná je čas na změnu monitoru. Jenže, kdo už má třeba 27" tak ho možná nezláká nic menšího, tedy tyto 24,5" apod. Na velikosti záleží ! :-)))). G sync, Free sync a HDR jsou třešničky na dortu. Nechtěl bych však velký monitor bez těchto třešniček. Čím větší obrazovka tím více vyniknou i nedostatky (tearing apod..) a naopak... A tak jsme nakonec zase u ceny......
Ono nieco-sync je fajn (odohral som celeho zaklinaca 3 na RX480 s freesync fullHD, vysoke+ detaily)... sice niesu napol lamane snimky ale kolisanie fps je okom viditelne, a zrovna pri tejto hre to dost rusi, stejne ako napr Division.
Teraz hrajem na GTX1070 s obyč 32" 1440p 60Hz monitorom (zapnuty v-sync alebo lock na 60fps) a musim povedať že konštantná snímková frekvencia je ďaleko lepšia... perma 144fps by bolo lepsie ale to už leže moc do prachov :D
3584 by vyplývalo z těch konfigurací, co má Apple: https://www.cnews.cz/co-apple-prozradilo-o-radeonu-vega-11-tflops-orezana-verze-s-3584-shadery-snimek-cipu/
Nemusí to teda platit i pro RX Vega. Jinak taky ten ořezanej model může zároveň mít nižší takty, kdežto ten top bude našponovanej, kam to půjde.