Možná by bylo dobré vyrobit článek co všechno GDPR způsobí tak nějak komplexně. Když jsem včera viděl reportáž ze zpravodajství před a modelově potom jak bude vypadat až tahle zhovadilost vejde v platnost, tak jediné co mě napadlo bylo, že budou tyhle zpravodajské relace moci úplně zrušit, protože nic neuvidíme a nic nám nesdělí ... protože jim to RVHP zakázalo. A užitná hodnota takového článku by byla o to vyšší, o co více EU fanatiků v téhle zemi by konečně přestalo oslavně hýkat nad Bruselským utahováním šroubů ...
Upřímě by mě zajímalo, co ti 11 letí mají z toho, že čumí na porno a ještě jsou na něm závislí :D A stěžovat si na to, že se toto děje, je spíše smutné. Zavinili si to rodiče sami, když se chtěli v klidu dívat na televizi nebo kecat s kamarádkami a vlepili dítěti do ruky tablet. V takových případech je věkové omezení stejně k ničemu, protože možná jejich děti o internetu ví více. Zajímalo by mě, jak se toto bude vymáhat v praxi. GDPR platí pouze v EU, takže pokud se bude dotyčný registrovat, stačí, když zvolí zemi mimo EU ne? A i kdyby si zvolil EU a facebook musel takové účty blokovat, to by jako rodiče posílali facebooku písemné povolení? Administrativně se to nedá zvládnout.
Když jsem byl mladý, starší kolega mi v nové práci povídá: Až pojedeš něco opravovat do nějaké školy pamatuj si pořekadlo: "Buď to umíš nebo to učíš." Moc jsem to nechápal.
Pár dní na to mi volal učitel informatiky z nedaleké střední školy: "Haló, nejede nám internet."
já: "Dělal tam někdo něco?"
on: "Né nikdo nic."
Já: "A zkoušel jste si alespoň pingnout na bránu?"
on: "No žádnou bránu mi nikdo nedal, tak nevím jak to mám udělat..."
já: "Aha tak nic, já raději přijedu."
Na místě jsem zjistil, že škola prochází rekonstrukcí a klempířům na střeše zavazela anténa (venkovní Mikrotik routerboard), tak ji jednoduše zaživa ustřihli a jebli s ní ze střechy na dvůr mezi ostatní bordel. Prej se ptali IT učitele co s tím a on jim řekl, že neví k čemu to je, tak ať to sundají.
Tímto a mnoha dalšími veselými historkami s učiteli, jsem přišel o iluze o naše školství a zcela pochopil kolegovo rčení. Buď to umíš nebo to učíš.
Je těžké chtít děti učit jak se na internetu mají chovat, když většina běžné populace nezvládá ani elementární základy. Ani internetu, ani obsluhy jakékoliv techniky. Většina lidí je ráda, že zapne mikrovlnku. Většina střední a starší generace ráda říká "ty mladý se dneska v tý technice vyznaj", ale nic není vzdálenější pravdě! Většina neumí ani hledat na Googlu, natož se v něčem vyznat. Umí jenom plkat na Facebooku, kde nejčastěji řeší svou obsesi sdílením selfie, nebo jiných kravin. Nějaké uvědomělé zacházení s informacemi a zabezpečením je z říše snů. A víc jak 90% jejich rodičů to má stejně, nebo ještě hůř, protože se techniky navíc bojí. A mohl bych pokračovat...
To je vlastně ještě v pohodě přístup "o ničem nevím, nic neřeším a já to nebyl". Vše za něj vyřeší osnovy, příručky a léty naučený dril. Narazí se bohužel na vyslovené tmářství a osobní názory, kdy si říkáte moje dítě v téhle škole okamžitě končí. Ale zase, tuhle osobní blbost vyřeší osnovy, příručky a léty naučený dril. Takže to není tak nebezpečné.
Naštěstí, doufám, jsou to černé výjimky a běžný učitel je naprosto v pohodě. :-)
Uvidíš, jak se najde plno lidí, kteří s radostí uvítají to, že se nemusí o problém starat sami, ale "řeší" je za ně zákon. Výsledkem pak bude jen další páka na rodiče ze strany státu. Dnešní sociologický trend je totiž takový, že dítě nepatří rodičům, ale patří státu, a k tomu je třeba směřovat všechny způsoby výchovy, vzdělávání a života obecně.