V Česku frčí Netflix nebo HBO, případně Amazon Prime, celosvětově je ale významným hráčem i japonský Rakuten, který doposud působil pouze ve 12 zemích. Kromě Česka se rozšíří do dalších zhruba čtyřiceti zemí ve střední a východní Evropě a chce získat okolo 30 milionů platících uživatelů.
V nabídce má i filmy v rozlišení 4K s podporou HDR a ještě letos plánuje přidat první 8K filmy. Proti Netflixu je méně seriálový a více filmový a chce bojovat hlavně tím, že bude mít v nabídce nové trháky hned po kinech. Bude tak spíše doplňkem k Netflixu (který má okolo 150 milionů zákazníků) a přímo konkurovat mu zřejmě ani nehodlá.
Rakuten ještě pod názvem Wuaki.tv založil Jacinto Roca a později jej prodal Japoncům. V současnosti má okolo 7 milionů zákazníků, z nichž v průměru si každý půjčí dva filmy měsíčně. Zapůjčení jednoho filmu stojí okolo 5 eur, u nás to bude asi 130 Kč. Rakuten plánuje uzavřít smlouvy s výrobci televizorů a budou cílit hlavně na majitele Smart TV.
partnerem rubriky IPTV je společnost CETIN a ZrychlujemeČesko.cz