Dropbox coby soukromá firma dosud neměla povinnost sdělovat žádné provozní informace. Jenže teď se chystá vstoupit na veřejnou burzu a americké Komisi pro cenné papíry (SEC) musela v přihlášce všechny potřebné údaje sdělit, aby noví investoři věděli, do čeho investují. Provozovatel cloudového úložiště loni utržil 1,1 miliardy dolarů, ale skončil s čistou ztrátou 111 milionů. V roce 2016 byly tržby 845 milionů a ztráta 210 milionů. Ještě o rok dříve Dropbox utržil 604 milionů a prodělal 326 milionů. Za celou historii už firma prodělala 1,5 miliardy, ale trend se vyvíjí pozitivně. Tržby rostou a ztráta se každý rok snižuje. V letošní primární emisi akcií by Dropbox prodejem papírů rád získal půl miliardy dolarů.
Klíčem jsou platící uživatelé
Hlavním rizikovým faktorem, který firma přiznává, je schopnost přesvědčit uživatele, aby začali platit. Základní služba je totiž zdarma, prémiové předplatné ale přináší lepší podporu, více funkcí a hlavně vyšší úložnou kapacitu. Jenže Dropbox soupeří na velmi kompetetivním trhu, kde působí i Amazon, Apple, Google, Microsoft a další.
První zmiňovaná firma přitom pro Dropbox není jen rival, ale také klíčový partner. Dropbox nemá vlastní datacentra, pouze si pronajímá kapacitu v Amazon Web Services. Chybějící fyzický servery jsou pro Dropbox dalším rizikovým faktorem, protože nemá nad daty svých uživatelů výhradní kontrolu.
Dropbox má aktuálně přes 500 milionů uživatelů ve 180 zemích světa a uchovává okolo 400 miliard souborů. Jen za rok 2017 mu přibylo 100 milionů uživatelů. Z oné půlmiliardové základny si ale pouze 11 milionů platí prémiové účty. V roce 2016 měl Dropbox 8,8 milionu a 2015 pak 6,5 milionu předplatitelů.