Dropbox jsem pouzival ve verzi zadarmo, dobra sluzba, pak me zacal lakat na predplatne a to tak dokonale, ze jsem ho proste zrusil a bylo. Nema cenu mit tisic cloudu, kdyz uz pouzivam Google Drive, MS OneDrive a Mega. Jestli pujdu nekdy do placeneho uctu nevim, ale fakt je, ze nejvic pouzivam OneDrive a zacina se to tam zaplnovat, tak asi bych je favorizoval. Mega ovsem taky neni spatne. Google ne, tomu nemam jak zaplatit.
Dropbox mě tak dlouho štval svoji cenou, až jsem si ho jednoho dne předplatil. Mimo něj si platím i Google. A nedá se to srovnávat. Na Dropboxu mám cca 6x tolik souborů (cca čtvrt milionu) zabírajících asi 5x tolik místa, než na Google. Po startu počítače je to ale na plné čáře Dropbox, kdo oznámí, že je sesynchronizován, Googlu to trvá cca 3x déle, tedy je asi 20x pomalejší. Dropbox umí synchronizovat přes LAN, což je úžasná vychytávka třeba při koupi nového počítače.
Tím Dropboxem mám sesynchronizovaná data na 6 počítačích. Je mi jedno, ke kterému si doma sednu, je mi jedno, který notebook si vezmu kamkoli sebou, prostě vždy mám aktuální data po ruce. To samé platí pro manželku a pro děti. V tomto ohledu je pravda, že Google One to má bezpečnější, kdy jednu kapacitu můžete sdílet mezi více uživatelskými účty, ale nikdo od nás nepracuje na něčem supertajném, takže nám to nevadí. Navíc se mi lépe ten Dropbox zálohuje.
Takže vy, co se vám zdá Dropbox drahý, zkuste mu dát šanci. Nebudete litovat. 99 euro ročně není zas tak moc. A i když se vám zdá, že má zbytečně velkou kapacitu, tak zjistíte, že je to návykové. Prostě menší část použijete k synchronizování a větší k zálohám. A dostat se k svým zálohám odkudkoli na světě, taky není k zahození.
Jenze kazdy nema 6 pocitacu. Ja mam v zasade pocitace doma dva. Mezi tima si veci jednoduse nakopiruju, to neni problem. Pak ma pocitac, ktery mi nahrazuje NAS, proste stary PC, kam se zapojilo hodne disku. Veci, ktere chci mit zalohovane ale nepracuju s nima, hodim jenom tam, na dva ruzne disky, nechci je drzet na tech pracovnich PC. Veci, ktere chci mit zalohovane a pracuju s nima, tam hodim taky a mam je i na tech dvou PC.
Pak mam teda jeste PC na chalupe, ale na nem nic mit nechci mimo par dokumentu, ktere muzu potrebovat i na chalupe. Ty mam na vsech PC, na PC na chalupe a vse synchronizovano pres Mega.
Problem synchronizacnich sluzeb je, ze pri ruznych rozdilnych pozadavcich, kdy struktura toho, co chci nekam zalohovat, co chci jen presunout a co chci synchronizovat je slozita, tyhle online synchronizacni sluzby selhavaji, nejsou na to stavene.
Na Google Drive mam spis ruzne poznamky a na Androidu to vyuzivaji i ruzne aplikace.
No a OneDrive mam na fotky, funguje spolehlive.
Navic vsechno zadarmo, akorat OneDrive mi s fotkama dochazi misto, tak o tom bych mozna premyslel o predplaceni. Driv jsem mel fotky na Dropboxu, ale protoze dva PC a dva mobily, tak to pri zestihleni sluzeb zadarmo prestalo fungovat, tak jsem presel na OneDrive, ktery ma i vic mista zadarmo.
Máte pravdu, že na struktuře dat hodně záleží. Chce to vymyslet, protože jinak se z toho člověk zblázní. My to máme tak, že na tom Dropboxu máme každý složku se svým jménem a v ní si každý dál strukturu vytváří po svém. Má to výhodu v tom, že třeba manželka může mít na svém pracovním počítači v zaměstnání synchronizovanou jen svoji složku. Pak tam máme složku s fotkama z mobilů a složku záloh. Ty zálohy nesynchronizujeme napříč všemi počítači, ale jen s jedním stolním.
Setříděné fotky mám na svém Google účtu, který mám pro změnu synchronizovaný s tchýní. Možná ale i tady přejdeme na ten Dropbox, zvláště, pokud bude mít 2 TB.
Dřív jsem měl věci zadarmo taky hrozně rád, ale už mě to nějak přešlo. Mám dva no-limit Google účty od dvou různých zaměstnavatelů a jejich diskový prostor prakticky nevyužívám.