Dvě třetiny nakupujících si vybírají e-shopy s dopravou zdarma

18. 2. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Česká Asociace pro elektronickou komerci zkoumala, jak zákazníci nakupují v e-shopech. Z dotazníku, jehož se zúčastnilo přes 1 000 respondentů, vyplývá, že 97 % z nich je spokojeno s doručením zboží objednaného přes internet. Čtyřiačtyřicet procent dotázaných tvrdí, že s doručením nikdy neměli problém.

 

Obchod nabízející dopravu zboží zdarma vyhledává 71 % nakupujících, 31 % nejraději volí osobní odběr na prodejně. Dopravné u menších balíků by nemělo převýšit 100 Kč (48 % nakupujících), třetina lidí je ochotná platit do 50 Kč. Češi se prý nebojí připlatit za expresní dopravu do druhého dne, 41 % by připlatilo maximálně stokorunu. Necelá třetina zákazníků volí dopravce podle nejnižší ceny, čtvrtina vybírá podle služeb nebo podle předchozích zkušeností.

Zajímavé je, že dvě třetiny dotázaných vůbec nezná nebo nechce používat automaty na výdej balíků. Jen 16 % zákazníků platí kartou při dovozu zboží, téměř polovina ale o této možnosti buď neví, nebo je vůbec neláká.

Uživatelské návyky při nákupech z e-shopů
Uživatelské návyky při nákupech z e-shopů

Zdroj: APEK