Sloupečky zachycují nárůst výkonu na Radeonu HD 3870 X2 při nainstalovaném SP1, oproti základní instalaci Windows Vista. Bez antialiasingu vzrostlo průměrné framerate o slušných 9 %, ještě lepší to ale bylo se zapnutým vyhlazováním a stačil režim 4×. Tam totiž nárůst činí bezmála 19 % a to už by při srovnání s dalšími kartami dokázalo pořádně zamíchat pořadím.
Aby redaktoři Rage3D ověřili, že nárůsty způsobuje DirectX 10.1, testovali ještě s Radeonem HD 2900 XT, který podporuje pouze DirectX 10. Rozdíly byly v rámci jednotek procent, což zdaleka není tak oslnivé, jako výše naměřených 18,69 %. Na této stránce dole si můžete prohlédnout screenshoty na obou Radeonech na systému bez SP1 a s ním. Přítomnost DX10.1 má blahodárný vliv na kvalitu vyhlazování na Radeonu HD 3870 X2 (některé části scény, kde AA nefungovalo, jsou nyní správně vyhlazeny). Starší Radeon HD 2900 XT ale žádnou změnu v kvalitě obrazu nezaznamenal. Sama ATi posléze serveru Rage3D potvrdila, že spolupracovala s Ubisoftem na optimalizaci některých úseků kódu, aby hra lépe využila schopností Radeonů HD 3000.
Assassin's Creed je pouze první vlaštovka, ale pokud se DirectX 10.1 rozšíří a hry na něm založené dokáží vyždímat všechny rezervy současných grafických akcelerátorů ATi, bude to pro červený tým další malé vítězství nad Nvidií, která momentálně vévodí jak ve výkonu, tak ve statistikách prodejů.
Zdroj: Rage3D