DX10.1 v praxi: nárůst výkonu

17. 4. 2008

Sdílet

 Autor: Redakce

DirectX 10.1 momentálně podporují pouze Radeony série HD 3000. Doposud to byla pouze prázdná marketingová fráze, protože neexistovaly hry, které by možnosti nového API dokázaly využít, a koneckonců neexistoval ani Service Pack 1 pro Windows Vista, ve kterém je DirectX 10.1 obsažen. Až nyní přichází Assassin's Creed a jak zjistili redaktoři serveru Rage3D, DirectX 10.1 za použití odpovídající grafické karty přináší opravdu značný nárůst výkonu a drobné zlepšení kvality obrazu.

Sloupečky zachycují nárůst výkonu na Radeonu HD 3870 X2 při nainstalovaném SP1, oproti základní instalaci Windows Vista. Bez antialiasingu vzrostlo průměrné framerate o slušných 9 %, ještě lepší to ale bylo se zapnutým vyhlazováním a stačil režim 4×. Tam totiž nárůst činí bezmála 19 % a to už by při srovnání s dalšími kartami dokázalo pořádně zamíchat pořadím.

Aby redaktoři Rage3D ověřili, že nárůsty způsobuje DirectX 10.1, testovali ještě s Radeonem HD 2900 XT, který podporuje pouze DirectX 10. Rozdíly byly v rámci jednotek procent, což zdaleka není tak oslnivé, jako výše naměřených 18,69 %. Na této stránce dole si můžete prohlédnout screenshoty na obou Radeonech na systému bez SP1 a s ním. Přítomnost DX10.1 má blahodárný vliv na kvalitu vyhlazování na Radeonu HD 3870 X2 (některé části scény, kde AA nefungovalo, jsou nyní správně vyhlazeny). Starší Radeon HD 2900 XT ale žádnou změnu v kvalitě obrazu nezaznamenal. Sama ATi posléze serveru Rage3D potvrdila, že spolupracovala s Ubisoftem na optimalizaci některých úseků kódu, aby hra lépe využila schopností Radeonů HD 3000.

bitcoin_skoleni

Assassin's Creed je pouze první vlaštovka, ale pokud se DirectX 10.1 rozšíří a hry na něm založené dokáží vyždímat všechny rezervy současných grafických akcelerátorů ATi, bude to pro červený tým další malé vítězství nad Nvidií, která momentálně vévodí jak ve výkonu, tak ve statistikách prodejů.

Zdroj: Rage3D

Autor článku