Když Intel kdysi uváděl northbridge G965 s tehdy zbrusu novým GMA X3000, mluvilo se ve spojitosti s tím o unifikovaných shaderech a spekulovalo se o možné podpoře rozhraní Direct3D 10. Skutečnost byla nakonec poněkud prozaičtější, až bezmála rok po vydání se Intelu podařilo zprovoznit Shader Model 3.0 (DX9.0c) a zdálo se, že nikam dál se už jít nedá.
U G35, přesněji GMA X3500, se s podporou Shader Modelu 4.0 alias Direct3D 10 počítalo od začátku. Vydání čipsetu ale bylo neustále odkládáno a když se nakonec dostaly na trh první desky, podpora nejnovějšího grafického API od Microsoftu nefungovala.
Náprava situace se chystá, ovladačů verze 15.9 se prý dočkáme už za několik týdnů. Jak bylo zmíněno v úvodu, update se údajně týká desktopového čipsetu G35 a pak mobilních GM965 a GL960 – desktopový G965 tedy zmíněn není, ačkoliv by to měl být čip identický, jako jeho mobilní verze.
Zdroj: DigiTimes