- Klíčová a velká hodnota – zlatý důl – vlastní unikátní databáze klientů
- Z vlastní databáze těžíte roky
- Můžete vytvářet strategická partnerství
- Vyšší open-rate a click-rate
- Konverzní a prodejní poměr je násobný
- Posilujete vztah a důvěru
- Prodáváte opakovaně
- Nikdy není pozdě začít
Když web neplní funkci
Firmy utrácejí hodně peněz za to, aby měly pěkný web, aby dobře dělaly SEO, PPC a jiné online aktivity. Ale neudělají nic proto, aby na stránkách návštěvníka zaujaly, nabídly mu něco zajímavého a řekli si o kontakt. Pokud to neděláte, váš web postrádá obchodní smysl a je jen elektronickým letákem.
Podívejte se na své stránky a zeptejte se:
- Co je jejich cílem?
- Co se na nich má návštěvník dozvědět?
- Co chci, aby udělal, když přijde?
- Co dělám proto, aby za 10 sekund neodešel?
- Co dělám, aby neodešel bez zanechání kontaktu?
Web se v ničem neliší od jiného prodejního místa, např. prodejny. Rádi bychom, aby tam chodilo co nejvíce lidí a nakupovalo. Ale kolik firemních webů opravdu efektivně prodává a sbírá kontakty? Změňte to.
Udělejte to tak, že nenecháte nikoho odejít bez toho, abyste si řekli o kontakt. Když máte kontakt, máte vyhráno a velkou šanci v budoucnu slyšet další prodejní ano. Máte šanci přidat kontakt do svého „dotahovacího systému“ a dále s ním pracovat.
Pokud nemáte dost kontaktů. Neříkáte si o ně
„Líná huba, holé neštěstí.“ Vtip je v tom, o kontakt si jednoduše říct. Říkejte si o něj na co nejvíce místech a různými formami. Lidé vám kontakt rádi dají. Ovšem je třeba splnit jisté podmínky. Musíte být důvěryhodné a samozřejmě nechtít kontakt zadarmo, ale výměnou za hodnotný obsah.
- Být důvěryhodný.
- Nechtít to zadarmo, ale výměnou za hodnotný obsah.
Za kontakt obsah zdarma
Proč bych vám nedal kontakt, když vím, že dostanu něco, co mi přinese užitek. Ukažte, že protihodnota, kterou za kontakt nabízíte, je dostatečná na to, aby nikdo nezaváhal a s nadšením vám řekl ano. Jak vytvořit takový hodnotný obsah učím v seminářích, na které se můžete přihlásit.
Tvorba hodnotného obsahu je totiž hlavním principem budování hodnotné databáze nadšených kontaktů, které zajímá to, co děláte. Kontaktů, které se těší na informace od vás a s chutí je čtou.
Nejúspěšnější firmy světa staví strategie svého růstu na postupném budování vlastní kvalitní databáze kontaktů. Nehledejme zkratkovitá řešení.
Vyměnit kontakt za hodnotu je nejúčinnějším způsobem, jak budovat databázi relevantních kontaktů, ze kterých můžete těžit roky.
Pokud z informací na semináři neaplikujete nic jiného, toto má cenu stovek tisíc nebo miliónů korun. Nepodceňujte systém budování databáze.
Sběr online přes web formuláře
Webové formuláře jsou vaší tajnou zbraní. Jsou nejúčinnější formou, jak rychle budovat databázi. Připravte hodnotný obsah, umístěte na stránky formuláře a budování vaší databáze může začít.
Podívejte se na stránky konkurence. Kolik z nich má na stránkách formuláře, kde nabízejí hodnotný obsah zdarma? To je vaše šance.
Sběr online přes webové formuláře
web formuláře na vlastním webu
- registrace k odběru novinek a newsletteru
- registrace ke stáhnutí pdf ebooku
- registrace k odběru email seriálu
- registrace k odběru rad a tipů
web formuláře na webu partnerů
- registrace k odběru analýz, ebooků, seriálů
web formuláře na facebooku
upozornění na registraci na všech stránkách a ve firemních materiálech
upozornění na registraci v patičce emailu
Vysvětlujte výhody a přínosy, které z registrace plynou. Připravte jednoduché formuláře. Nepotřebujete znát jméno matky za svobodna ani adresu, pokud ji ovšem opravdu nechcete. Vždy přemýšlejte nad tím, k čemu data slouží a zda je opravdu potřebujete. Jak moc bude vyplnění polí obtěžovat a kolik každé políčko navíc odradí registrovaných (říká se, že 20 % na pole navíc).
Sběr offline na prodejně
Pokud máte kamennou prodejnu, vytěžte ji na maximum. V kolika prodejnách, které navštívíte, si vám někdo řekne o kontakt? Nemůžete nechat odejít člověka, který navštívil vaši prodejnu bez kontaktu.
Naučte obchodníky říct si o kontakt. Změňte přístup a jejich záměr, když si říkají o kontakt, neobtežujete, naopak pomáháte, protože za kontakt, přece nabídnete nějakou výhodu. VIP kartu, slevu na příští návštěvu, rychlejší servis, slevové kupónu emailem, konzultaci zdarma apod.
Sběr offline u obchodníků a z vizitek
Vytvořte systém, kde každý zaměstnanec ví, co se děje s kontaktem, který získal. Kam ho ukládá a jak se s ním dále pracuje. Zpracujte všechny kontakty a uložte ke komunikaci kontakty z konferencí, seminářů, veletrhů aj.
Už teď máte tisíce kontaktů
Že máte málo kontaktů? Omyl. Vyhlaste ve firmě, že začínáte dělat opravdový email marketing a všem řekněte, aby:
- se podívali do šuplíků a našli všechny vizitky,
- prošli své Outlooky a Gmaily a jiné adresáře s kontakty,
- vyhledali staré excelové seznamy kontaktů,
- našli prezenční listiny, registrační kartičky, kontakty ze soutěží, anket a dotazníků,
- podívali se do informačního systému, eshopu, účetního programu, CRM aplikace apod.,
- a aby sesbírali všechny další kontakty a email adresy, které kde mají.
Pak dejte vše dohromady do jedné excelové tabulky. Budete překvapeni, kolik má vaše firma email kontaktů.
Segmentace kontaktů
Každý kontakt je váš potenciální zákazník. Ztracená vizitka nebo seznam v excelu vás může přijít draho. Uchovávejte kontakty se základními údaji přehledně a online. Třiďte kategorie kontaktů a udělejte z nich různé seznamy. Pracujte nejen s emailem, ale i s dalšími údaji, které vám pomůžou lépe cílit a personalizovat.
Jak třídit kontakty?
- Založte si seznamy podle hlavních kategorií a typů vašich kontaktů.
- Pak založte seznamy aktivních kontaktů a udržovacích kontaktů.
- Založte seznamy, které budou sloužit pro registrace z webu.
Pokud vás problematika email marketingu zajím více, sledujte vzdělávací videa na www.emailacademy.cz a semináře na www.emailacademy.cz/seminar