V rychlosti byly představeny další „domácí tituly“ jako Mario Kart, Kid Icarus Uprising, Luigi's Mansion 2 nebo Star Fox 64. Super Mario 3D se tentokrát opravdu poprvé objeví ve 3D (tím zdravíme 15 let starý titul Super Mario 64, jeden z prvních využívající 3D grafiku). Herní novinky na 3DS vám více přiblíží MojeNintendo.cz.
" frameborder="0" height="349" width="560">
To hlavní ale mělo přijít – představení úplně nové konzole.
Nové wííčko aneb MY TY
Přesně před šesti lety přišlo Nintendo s netradiční konzolí Wii, v té době známé jako Revolution. Na E3 byla představena samotná konzole, revoluční ovladače Wii Remote a Nunchuk se poprvé objevily až o čtvrt roku později na Tokyo Game Show 2005. Letos se situace obrátila. Hlavní pozornost byla věnována ovladači, zatímco konzole zůstala v pozadí.
Konzole dostala název Wii U, což má znamenat „we you“ (my a ty/vy). Název trochu podivný, ale osobně se mi líbí více než soňácký PS Vita (což připomíná nějakou polívku ze sáčku).
Nintendo zatím tají přesné hardwarové specifikace. Lze očekávat výkon na úrovni PS3 a Xboxu 360 (Nintendo bylo i s Wii o generaci pozadu). Hlavní břímě ponese vícejádrový procesor IBM PowerPC „Broadway“, prý 45nm, s nízkou spotřebou a integrovanou DRAM. Volba výrobce nás nepřekvapuje, Nintendo a IBM to spolu pečou už od roku 1999, kdy Japonci vydali konzoli GameCube.
Grafický procesor dodá AMD, o něm však víme ještě méně. Zvládne video i hry ve Full HD (1080p), což ale dnes všechny čipy Radeon HD. Ani zde nebyl výběr složitý, spolupráce obou firem rovněž probíhá od dob GameCube (tehdy ještě s ATI, kterou AMD koupilo před pěti lety). O možnostech grafiky nechť vás přesvědčí následující techdemo.
" frameborder="0" height="349" width="560">
HD obraz je něco, na co jsme nebyli u Nintenda zvyklí. Hry na Wii vypadaly roztomile, ale oproti konkurenci sázely na hratelnost, nikoliv masírování očních smyslů. Ale Nintendo po letech srovná krok s moderními konzolemi, jenže ty už v době uvedení Wii U budou také patřit do staré generace.
Dále víme, že Wii U bude používat 25GB disky s průměrem 12 cm a konzole bude kompatibilní s hrami z prvního Wii. Jestli i GameCube, to nevíme. Tentokrát zřejmě Japonci sáhli po modrofialovém záznamu jako na Blu-ray, ale disk je proprietární, nikde jinde fungovat nebude. Stejně tak tomu bylo u skoro-DVD na prvním Wii. A jestli přehraje filmy na DVD nebo Blu-ray? Pravděpodobně ne.
Střípky na internetu hovoří o tom, že se v konzoli nebude nacházet pevný disk, ale jen menší flashová paměť. Pokud to bude pravda, zřejmě nemůžeme čekat ani online obchod pro stahování velkých her. Rozšiřovat budeme moci alespoň díky čtyřem USB portům a SD kartám. Kromě HDMI výstupu nabídne Wii U i kompozitní, komponentní a S-video, takže Nintendo myslí také na starší televizory.
Wii U bude kompatibilní se starším příslušenstvím (až čtyři Wii Remote [Plus]), ale hlavním ovladačem bude tablet (nebo jak to nazvat). Tablet má 6,2" dotykový displej (odporový se stylusem) a dost široký rámeček, do něhož se musela vejít i další tlačítka. Proto v rukou vypadá dost robustně. Podle prvních ohlasů ale není tablet příliš těžký (mnohem lehčí než iPad 2). V zadní části je navíc zařážka pro prsty, takže ani nebude klouzat.
Součástí zařízení je i přední kamera, nechybí ani mikrofon a reproduktory (+ výstup na sluchátka). Tlačítka jsou stejná jako u Nintenda 3DS: dvě analogové páčky, směrový kříž, blok A/B/X/Y, L/R a ZL/ZR. Ovládat hry bude možné i pomocí gyroskopu a akcelerometru, takže tablet reaguje na polohu.
Zatím víme o tom, že tabletje určen hlavně ke hraní. V singleplayeru bude sloužit jako pomocná obrazovka a zobrazí jiné informace než monitor/televizor. V multiplayeru zase hráče s tabletem neuvidí jeho soupeři, např. ve střílečce čtyři na jednoho či nějaké hře na schovávanou. Potvrzena je hra na honěnou Catch Mii (pro pět hráčů) a střílečka Battle Mii. Obě jsou ale dost infantilní.
" frameborder="0" height="349" width="560">
V neherním režimu si budou moci děti malovat, dospělejší pohodlně surfovat na webu. Potvrzeny jsou videohovory (snad přijde i něco univerzálnějšího, jako je Skype).
Hraní i s vypnutým televizorem
Zvláštností je, že s tabletem budeme moci hrát, i když na hlavním televizoru bude běžet telenovela. Takovou funkci ovšem musí podporovat samotná hra. Podle těch střípků lze usoudit, že veškerý výpočetní hardware se nachází v konzoli a tablet je zřejmě pouze bezdrátovým přijímačem obrazu a vysílačem signálu. Asi by bylo pěkné vzít s sebou tablet do MHD a hrát plnohodnotný titul po cestě do práce či školy, ale to by Nintendo parazitovalo skutečné kapesní konzole. Nechme se však překvapit, času na přípravu mají Japonci více než dost. Konzole se totiž dostane na trh někdy v průběhu roku 2012.
" frameborder="0" height="349" width="560">
A jaké přijdou na trh nativní hry? Přímo od Nintenda je ohlášen pouze Super Smash Bros a pokračování Zeldy. Z dalších her je to Lego City Adventures, Tekken, Dirt, Metro Last Night, Aliens Colonial Marines, Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, Ghost Recon Online, Darksider 2 a Batman Arkham City. Tedy tituly pro dospělejší hráče. Mashup ukázek vypadal hezky, určitě se máme na co těšit.
Uspěje Nintendo i tentokrát? Wii mělo unikátní ovládání, 3DS je první kapesní 3D konzolí a Wii U je první hybrid mezi kapesní a stolní konzolí. Videoherní gigant vždy překvapí něčím novým. Jenže s příchodem opravdu výkonných smartphonů a tabletů dostanou tradiční konzole další silné soupeře. A zatímco nový PlayStation a Xbox budou svádět technologickou bitvu s rychlými PC, na hravosti a originalitě titulů pro Nintendo mohou parazitovat nové mobilní platformy.
Video z konference si můžete prohlédnout na této stránce, bohužel nejde vložit přímo do článku.