Středobodem systému bude ale sbírání bodů zvaných Speed Points. Ty budou stejně jako v Need For Speed přidělovány například za jízdu v aerodynamickém stínu, jízdu v protisměru, těsné míjení s jinými vozidly nebo úspěšné ujetí pronásledující policejní hlídce. V plánu je též implementace komunikační platformy, přes kterou si řidiči budou moci vymýšlet výzvy.
Za zvládnutí určené trasy v časovém limitu pak řidiče čeká odměna v podobě Speed Points. Své skóre a statistiky budou řidiči moci porovnat s ostatními jezdci a pro uživatele s větším datovým limitem mobilního připojení bude i možnost přenášet obraz z palubní kamery na Twitch.tv.
Obavy, že soupeření na silnicích by mohlo vést k většímu počtu dopravních nehod, EA rezolutně odmítá. „Studie ukazují, že při zapojení hráčských instinktů se řidiči více soustředí na jízdu a mají rychlejší reakce,“ vysvětluje tiskový mluvčí společnosti.
EA momentálně jedná s automobilkami a bude-li úspěšná, Autolog se ve vozidlech objeví na přelomu let 2016 a 2017. Jako oblast budoucího rozvoje vidí společnost technologie rozšířené reality. Do řidičových chytrých brýlí nebo na čelní sklo by v budoucnu mohli být promítáni virtuální protivníci.
Zdroj: agentura Divoká kačica