Záleží, jak se to "pouze" vezme. Chromium je vlastně komplet prohlížeč včetně UI. A Chrome není nic jiného, než Chromium obohacené o možnost svázání s Google účtem (synchronizace) a další Google služby jako API pro překlad stránek (které je jinak pro ostatní placené), apod. Jinak řečeno se dá říci, že všechny ostatní prohlížeče založené na Chromiu jako ChromEdge, ChromOpera, Brave a mnoho dalších nejsou vlastně nic jiného než Google Chrome BEZ Chrome Sync, Google Translator API a dalších podpůrných Google služeb. Pak můžeme samozřejmě říci, že Brave má to nějaké "lepší" blokování reklam, Opera má VPN, Vivaldi překopané UI,... Ale to Chromium "jádro" je zatraceně velké. To není motor, to je celé auto. A ty všechny rádoby "jiné" prohlížeče jsou jen tónovaná skla, metalíza, spoiler, jiný vzorek pneumatiky, možná vyměněné autorádio za multimediální centrum s hlasovým asistentem a navigací. Avšak neznám prohlížeč založený na Chromiu, který by byl tak odvážný a předělal třeba karosérii, brzdy, převodovku, motor.
Takže to riziko, nebo čím dál větší chudoba na poli prohlížečů, myslí se tím to, že všechny prohlížeče mimo Firefox a možná Konqueror běžící na KHTML (prapředek WebKitu v Safari nebo Blinku v Chromu) je imrvére jedná a ta samá série Fabie lišící se pouze výbavou, jako je ta barva, vyhřívané sedačky, apod. Ale NIC víc. A s tím se přenáší všechny konstrukční výhody i nevýhody. Takže pokud ta Fábka exceluje na běžném silničním provozu pro ježdění do práce, což si žádá většina lidí (a Chrome prohlížečem pro masy bezpochyby je), tak je to, pravda, ideální každodenní auto. Ale pokud si někdo žádá cokoliv lepšího než tu Fábii, má zkrátka a jednoduše smůlu. Do terénu je jedním slovem mizerná, na závody taky nic moc. Pokud jen žádáte lepší "jízdní komfort" jako lepší odpružení či tišší podvozek, taky máte smůlu, protože do tak velkých zásahů se málokdo pustí. Všechno je tedy jen ta jedna průměrná Fábka pro průměrného řidiče. A volit už můžeme jen mezi Fabii (Chrome) a třeba Focusem (Firefox). Tím výčet končí. Bohužel.